Společnost Honda, která patří k průkopníkům technologie vodíkového palivového článku, dnes na 44. tokijském autosalónu představila svoji novou generaci Clarity Fuel Cell.
Honda Clarity Fuel Cell je první sériový sedan na světě poháněný palivovým článkem, který je vybavený nejpokročilejšími technologiemi Honda. V prostoru pod kapotou, kde se běžně nachází motor a převodovka, skrývá sadu palivových článků a hnací systém. Model Clarity Fuel Cell se bude v Japonsku prodávat od začátku roku 2016. Další informace o uvedení tohoto vozu v Evropě budou k dispozici v roce 2016.
Unikátní uspořádání
Uspořádání modelu Clarity Fuel Cell se inspirovalo principem Honda „Man Maximum, Machine Minimum“. Minimalizace prostoru využitého hnacím ústrojím umožnila společnosti Honda vytvořit prostorný interiér podobný sedanům s tradičním pohonem, do kterého se pohodlně vejde pět osob. S využitím pokročilých technologií Honda se velikost palivového článku a generátoru pohonu zmenšila natolik, že je srovnatelná s motorem V6.
Pokročilé technologie Honda zaručují špičkový výkon hnacího ústrojí s palivovým článkem bez ohledu na jeho kompaktní formát. Byly zdokonaleny prvotní kanálové separátory vlnitého typu a díky zmenšení tloušťky každého článku o 1 mm (20 %) mají nyní články vyšší prostupnost a štíhlejší tvar. Kombinací těchto technologií je palivový článek o 33 % kompaktnější než článek použitý v původním modelu FCX Clarity. Toto vylepšení bylo dále posíleno zvýšením maximálního výkonu motoru na 130 kW (177 PS) a zvýšením hustoty výkonu o 60 % na 3,1 kW/L.
Společnost Honda je přesvědčena, že vývoj kompaktního pohonu s palivovým článkem, který lze použít ve všech vozech, bude mít za výsledek rozšíření vozů s tímto typem pohonu.
Špičkové pohodlí
Model Clarity Fuel Cell je vybaven vysokotlakým zásobníkem, ve kterém lze uchovávat vodík pod tlakem 70 MPa. To znamená větší objem uchovávaného vodíku a delší dojezd vozu. V kombinaci s úspornou hnací jednotkou a sníženou spotřebou energie vozu má model Clarity Fuel Cell ve třídě vozů s palivovým článkem nejdelší dojezd, a to 700 km1 (435 mil) na plnou nádrž.
Kromě toho lze vysokotlaký zásobník rychle naplnit. Natankování trvá přibližně tři minuty při tlaku 70 MPa a teplotě 20 oC. Díky těmto a dalším výhodám nabízí model Clarity Fuel Cell zákazníkům každodenní komfort, na který jsou zvyklí u svých běžných vozů s benzínovým nebo naftovým pohonem.
Intenzivní zážitek z jízdy
Využitím vysokého výkonu palivového článku a posílením lithium-ionového akumulátoru roztáčí vysoce výkonný motor poháněná kola a umožňuje okamžitou a silnou akceleraci. Vzhledem ke spojitému zvyšování točivého momentu, který zajišťuje motor o vysokém výkonu 130 kW (177 PS) bez nutnosti řazení, lze s modelem Clarity Fuel Cell kdekoli perfektně a hladce akcelerovat z nuly na maximální rychlost.
Citlivá odezva, intenzivní zážitek z jízdy a tichá kabina společně vytvářejí přitažlivou kombinaci. Model Clarity Fuel Cell nabízí řidiči dva režimy řízení: „normální“ režim zajišťuje rovnováhu mezi úspornou spotřebou paliva a jízdním výkonem, zatímco režim „sport“ umožňuje zážitek z okamžité reakce na akceleraci.
Jedinečný design
Design karoserie modelu Clarity Fuel Cell dává vozu na silnici impozantní vzhled a zároveň zachovává silný aerodynamický profil. Celkový vzhled doplňují plně diodové světlomety s elegantním a štíhlým profilem a 18palcová hliníková kola s aerodynamickým a stylovým designem.
V interiéru modelu Clarity Fuel Cell se mísí sofistikovaná a zároveň propracovaná atmosféra, která poskytuje řidiči uvolněné a pohodlné prostředí pro řízení. Propracované rozhraní řidiče využívá designové principy Honda: okamžitou identifikaci a intuitivní ovládání. Interiér je jednoduchý a pozoruhodně prostorný. Využívá jedinečné a komfortní materiály, díky nimž je řízení vyhledávanou a radostnou aktivitou.
Honda Clarity Fuel Cell v Evropě a účast v projektu HyFIVE
Společnost Honda plánuje zahájit v roce 2016 prodej modelu Clarity Fuel Cell na evropských trzích v omezeném množství. Honda je jedním z pěti výrobců automobilů, kteří jsou členy konzorcia HyFive. Tato automobilka dodá část ze 110 vozů, které budou v Evropě vyzdvihovat a propagovat vývoj, používání a udržitelnost této nové technologie.
Ve Velké Británii společnost Honda spolupracuje s dodavateli na podpoře místní výroby a spotřeby energie a v prostoru závodu Honda of the UK Manufacturing ve Swindonu otevřela vodíkovou plnicí stanici produkující vodík ze sluneční energie. Tato stanice je přístupná veřejnosti (na základě registrace) a umožňuje dotankovat jakékoli vozidlo s palivovým článkem.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.