Honda oficiálně představuje na Tokijském autosalonu model Clarity Fuel Cell

Honda FCV, finální sériová verze
Honda FCV, finální sériová verze, foto: Honda
ar5 29. října 2015 12:12
Sdílej:

Společnost Honda, která patří k průkopníkům technologie vodíkového palivového článku, dnes na 44. tokijském autosalónu představila svoji novou generaci Clarity Fuel Cell.

Honda Clarity Fuel Cell je první sériový sedan na světě poháněný palivovým článkem, který je vybavený nejpokročilejšími technologiemi Honda. V prostoru pod kapotou, kde se běžně nachází motor a převodovka, skrývá sadu palivových článků a hnací systém. Model Clarity Fuel Cell se bude v Japonsku prodávat od začátku roku 2016. Další informace o uvedení tohoto vozu v Evropě budou k dispozici v roce 2016.

Unikátní uspořádání

Uspořádání modelu Clarity Fuel Cell se inspirovalo principem Honda „Man Maximum, Machine Minimum“. Minimalizace prostoru využitého hnacím ústrojím umožnila společnosti Honda vytvořit prostorný interiér podobný sedanům s tradičním pohonem, do kterého se pohodlně vejde pět osob. S využitím pokročilých technologií Honda se velikost palivového článku a generátoru pohonu zmenšila natolik, že je srovnatelná s motorem V6.

Pokročilé technologie Honda zaručují špičkový výkon hnacího ústrojí s palivovým článkem bez ohledu na jeho kompaktní formát. Byly zdokonaleny prvotní kanálové separátory vlnitého typu a díky zmenšení tloušťky každého článku o 1 mm (20 %) mají nyní články vyšší prostupnost a štíhlejší tvar. Kombinací těchto technologií je palivový článek o 33 % kompaktnější než článek použitý v původním modelu FCX Clarity. Toto vylepšení bylo dále posíleno zvýšením maximálního výkonu motoru na 130 kW (177 PS) a zvýšením hustoty výkonu o 60 % na 3,1 kW/L.

Společnost Honda je přesvědčena, že vývoj kompaktního pohonu s palivovým článkem, který lze použít ve všech vozech, bude mít za výsledek rozšíření vozů s tímto typem pohonu.

Špičkové pohodlí

Model Clarity Fuel Cell je vybaven vysokotlakým zásobníkem, ve kterém lze uchovávat vodík pod tlakem 70 MPa. To znamená větší objem uchovávaného vodíku a delší dojezd vozu. V kombinaci s úspornou hnací jednotkou a sníženou spotřebou energie vozu má model Clarity Fuel Cell ve třídě vozů s palivovým článkem nejdelší dojezd, a to 700 km1 (435 mil) na plnou nádrž.

Kromě toho lze vysokotlaký zásobník rychle naplnit. Natankování trvá přibližně  tři minuty při tlaku 70 MPa a teplotě 20 oC. Díky těmto a dalším výhodám nabízí model Clarity Fuel Cell zákazníkům každodenní komfort, na který jsou zvyklí u svých běžných vozů s benzínovým nebo naftovým pohonem.

Intenzivní zážitek z jízdy

Využitím vysokého výkonu palivového článku a posílením lithium-ionového akumulátoru roztáčí vysoce výkonný motor poháněná kola a umožňuje okamžitou a silnou akceleraci. Vzhledem ke spojitému zvyšování točivého momentu, který zajišťuje motor o vysokém výkonu 130 kW (177 PS) bez nutnosti řazení, lze s modelem Clarity Fuel Cell kdekoli perfektně a hladce akcelerovat z nuly na maximální rychlost.

Citlivá odezva, intenzivní zážitek z jízdy a tichá kabina společně vytvářejí přitažlivou kombinaci. Model Clarity Fuel Cell nabízí řidiči dva režimy řízení: „normální“ režim zajišťuje rovnováhu mezi úspornou spotřebou paliva a jízdním výkonem, zatímco režim „sport“ umožňuje zážitek z okamžité reakce na akceleraci.

Jedinečný design

Design karoserie modelu Clarity Fuel Cell dává vozu na silnici impozantní vzhled a zároveň zachovává silný aerodynamický profil. Celkový vzhled doplňují plně diodové světlomety s elegantním a štíhlým profilem a 18palcová hliníková kola s aerodynamickým a stylovým designem.

V interiéru modelu Clarity Fuel Cell se mísí sofistikovaná a zároveň propracovaná atmosféra, která poskytuje řidiči uvolněné a pohodlné prostředí pro řízení. Propracované rozhraní řidiče využívá designové principy Honda: okamžitou identifikaci a intuitivní ovládání. Interiér je jednoduchý a pozoruhodně prostorný. Využívá jedinečné a komfortní materiály, díky nimž je řízení vyhledávanou a radostnou aktivitou.

Honda Clarity Fuel Cell v Evropě a účast v projektu HyFIVE

Společnost Honda plánuje zahájit v roce 2016 prodej modelu Clarity Fuel Cell na evropských trzích v omezeném množství. Honda je jedním z pěti výrobců automobilů, kteří jsou členy konzorcia HyFive. Tato automobilka dodá část ze 110 vozů, které budou v Evropě vyzdvihovat a propagovat vývoj, používání a udržitelnost této nové technologie.

Ve Velké Británii společnost Honda spolupracuje s dodavateli na podpoře místní výroby a spotřeby energie a v prostoru závodu Honda of the UK Manufacturing ve Swindonu otevřela vodíkovou plnicí stanici produkující vodík ze sluneční energie. Tato stanice je přístupná veřejnosti (na základě registrace) a umožňuje dotankovat jakékoli vozidlo s palivovým článkem.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.