Yamaha přesedlala na čtyři kola, její sporťák váží jen 750 kilo

Inspirace vozy formule 1 je zjevná především v zadní části, Yamaha Sports Ride.
Inspirace vozy formule 1 je zjevná především v zadní části, Yamaha Sports Ride., foto: Yamaha
ar6 29. října 2015 16:30
Sdílej:

Až na pár výjimek se zatím japonská Yamaha soustředila na výrobu motocyklů nebo nanejvýš čtyřkolek. Na spočítání automobilů v historii této společnosti by Vám tak stačily prsty zasloužilého dřevorubce, ani jeden to navíc nedotáhl dál než do fáze prototypu. S příchodem kupé Sports Ride by se ale mohly dosavadní zvyklosti změnit.

Nenechte se zmást, Yamaha Sports Ride je pořád jen konceptem, který navíc vznikl za úctyhodných pět měsíců. Jeho základem je karbonové šasi iStream Carbon, což je další vývojový stupeň technologie iStream, použité už u konceptu MOTIV.e. Tehdy však byla místo karbonu nosným materiálem skelná vlákna.

Tvůrcem šasi iStream, a tedy i základu nového kupé, je Gordon Murray. Ano, je to ten samý Gordon Murray, stojící za McLarenem F1. A právě díky jeho konstrukci se povedlo stlačit hmotnost auta, při délce 3900 mm, šířce 1720 mm a výšce 1170 mm, na parádních 750 kilogramů.

Z vzhledem automobilu stojí Dezi Nagaya, který zkombinoval prvky motocyklové školy s detaily vozů formule 1. Druhou skupinu reprezentuje například tvar přední části, uprostřed zadní části umístěné koncovky výfuku nebo do nárazníku zakomponované třetí brzdové světlo. Atypické je rovněž výrazné prosklení kabiny nebo použití několika barevných odstínů.

Motocyklový svět zase bezpečně poznají nadšenci ve dvoumístném interiéru. Ten dokonce zašel tak daleko, že by se nemusel bát dávat lekce z minimalismu. Mezi materiály tu hraje prim hnědá kůže, doplněná o kovové nebo karbonové plochy. Zajímavé je umístění trumpety za hlavovou opěrku sedadla spolujezdce.

Ani slovo nepadlo o pohonné jednotce, většina zahraničních médií nicméně předpokládá použití litrového tříválce z již zmiňovaného konceptu MOTIV.e, jehož výkon by se mohl pohybovat někde mezi 71 - 82 koňmi.

Případná sériová výroba je zatím ve hvězdách, ale po neúspěchu s modelem OX 99-11, který zabila japonská ekonomická krize na začátku devadesátých let by se Sports Ride na silnice klidně za pár let vydat mohl.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?