Až na pár výjimek se zatím japonská Yamaha soustředila na výrobu motocyklů nebo nanejvýš čtyřkolek. Na spočítání automobilů v historii této společnosti by Vám tak stačily prsty zasloužilého dřevorubce, ani jeden to navíc nedotáhl dál než do fáze prototypu. S příchodem kupé Sports Ride by se ale mohly dosavadní zvyklosti změnit.
Nenechte se zmást, Yamaha Sports Ride je pořád jen konceptem, který navíc vznikl za úctyhodných pět měsíců. Jeho základem je karbonové šasi iStream Carbon, což je další vývojový stupeň technologie iStream, použité už u konceptu MOTIV.e. Tehdy však byla místo karbonu nosným materiálem skelná vlákna.
Tvůrcem šasi iStream, a tedy i základu nového kupé, je Gordon Murray. Ano, je to ten samý Gordon Murray, stojící za McLarenem F1. A právě díky jeho konstrukci se povedlo stlačit hmotnost auta, při délce 3900 mm, šířce 1720 mm a výšce 1170 mm, na parádních 750 kilogramů.
Z vzhledem automobilu stojí Dezi Nagaya, který zkombinoval prvky motocyklové školy s detaily vozů formule 1. Druhou skupinu reprezentuje například tvar přední části, uprostřed zadní části umístěné koncovky výfuku nebo do nárazníku zakomponované třetí brzdové světlo. Atypické je rovněž výrazné prosklení kabiny nebo použití několika barevných odstínů.
Motocyklový svět zase bezpečně poznají nadšenci ve dvoumístném interiéru. Ten dokonce zašel tak daleko, že by se nemusel bát dávat lekce z minimalismu. Mezi materiály tu hraje prim hnědá kůže, doplněná o kovové nebo karbonové plochy. Zajímavé je umístění trumpety za hlavovou opěrku sedadla spolujezdce.
Ani slovo nepadlo o pohonné jednotce, většina zahraničních médií nicméně předpokládá použití litrového tříválce z již zmiňovaného konceptu MOTIV.e, jehož výkon by se mohl pohybovat někde mezi 71 - 82 koňmi.
Případná sériová výroba je zatím ve hvězdách, ale po neúspěchu s modelem OX 99-11, který zabila japonská ekonomická krize na začátku devadesátých let by se Sports Ride na silnice klidně za pár let vydat mohl.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.