Až na pár výjimek se zatím japonská Yamaha soustředila na výrobu motocyklů nebo nanejvýš čtyřkolek. Na spočítání automobilů v historii této společnosti by Vám tak stačily prsty zasloužilého dřevorubce, ani jeden to navíc nedotáhl dál než do fáze prototypu. S příchodem kupé Sports Ride by se ale mohly dosavadní zvyklosti změnit.
Nenechte se zmást, Yamaha Sports Ride je pořád jen konceptem, který navíc vznikl za úctyhodných pět měsíců. Jeho základem je karbonové šasi iStream Carbon, což je další vývojový stupeň technologie iStream, použité už u konceptu MOTIV.e. Tehdy však byla místo karbonu nosným materiálem skelná vlákna.
Tvůrcem šasi iStream, a tedy i základu nového kupé, je Gordon Murray. Ano, je to ten samý Gordon Murray, stojící za McLarenem F1. A právě díky jeho konstrukci se povedlo stlačit hmotnost auta, při délce 3900 mm, šířce 1720 mm a výšce 1170 mm, na parádních 750 kilogramů.
Z vzhledem automobilu stojí Dezi Nagaya, který zkombinoval prvky motocyklové školy s detaily vozů formule 1. Druhou skupinu reprezentuje například tvar přední části, uprostřed zadní části umístěné koncovky výfuku nebo do nárazníku zakomponované třetí brzdové světlo. Atypické je rovněž výrazné prosklení kabiny nebo použití několika barevných odstínů.
Motocyklový svět zase bezpečně poznají nadšenci ve dvoumístném interiéru. Ten dokonce zašel tak daleko, že by se nemusel bát dávat lekce z minimalismu. Mezi materiály tu hraje prim hnědá kůže, doplněná o kovové nebo karbonové plochy. Zajímavé je umístění trumpety za hlavovou opěrku sedadla spolujezdce.
Ani slovo nepadlo o pohonné jednotce, většina zahraničních médií nicméně předpokládá použití litrového tříválce z již zmiňovaného konceptu MOTIV.e, jehož výkon by se mohl pohybovat někde mezi 71 - 82 koňmi.
Případná sériová výroba je zatím ve hvězdách, ale po neúspěchu s modelem OX 99-11, který zabila japonská ekonomická krize na začátku devadesátých let by se Sports Ride na silnice klidně za pár let vydat mohl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.