Aktuální generace Subaru Impreza, nepočítaje sportovní WRX STi, se na evropském trhu příliš nechytla a do Česka se dokonce nedostala vůbec. Japonci ale nezahálí a připravují ve všech směrech lepší pokračování, jehož možnou podobu ukazuje tokijský koncept Impreza 5-Door.
Určitě je dobrou zprávou, že vizuálně se designéři nechali inspirovat kombi Levorg, což je horká a velmi povedená novinka. Odkazem na něj jsou především ostré rysy v přední části s hexagonální maskou chladiče nebo LED světlomety a tvar zadních reflektorů. A ještě lepší zprávou je, že se styl Dynamic & Solid postupně dostane i do dalších aut s hvězdnou plejádou ve znaku.
Koncept s délkou 4400 mm, šířkou 1880 mm, výškou 1440 mm a rozvorem náprav 2670 mm jezdí na 19palcových kolech a pojme až pětici pasažérů. Pod kabátkem se potom ukrývá modulární platforma Subaru Global Platform, samozřejmě s pohonem všech čtyř kol (to ostatně naznačují vytažené blatníky).
Že je pro Subaru nová Impreza nesmírně důležitá jsme již nastínili v úvodu. Není se tak co divit, že jde o jeden z pilířů strategie Prominence 2020, představené loni v květnu. A když je řeč o představování, tak sériová podoba stříbrného konceptu přijede už v příštím roce. Také tipujete ženevský autosalon?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?