Aktuální generace Subaru Impreza, nepočítaje sportovní WRX STi, se na evropském trhu příliš nechytla a do Česka se dokonce nedostala vůbec. Japonci ale nezahálí a připravují ve všech směrech lepší pokračování, jehož možnou podobu ukazuje tokijský koncept Impreza 5-Door.
Určitě je dobrou zprávou, že vizuálně se designéři nechali inspirovat kombi Levorg, což je horká a velmi povedená novinka. Odkazem na něj jsou především ostré rysy v přední části s hexagonální maskou chladiče nebo LED světlomety a tvar zadních reflektorů. A ještě lepší zprávou je, že se styl Dynamic & Solid postupně dostane i do dalších aut s hvězdnou plejádou ve znaku.
Koncept s délkou 4400 mm, šířkou 1880 mm, výškou 1440 mm a rozvorem náprav 2670 mm jezdí na 19palcových kolech a pojme až pětici pasažérů. Pod kabátkem se potom ukrývá modulární platforma Subaru Global Platform, samozřejmě s pohonem všech čtyř kol (to ostatně naznačují vytažené blatníky).
Že je pro Subaru nová Impreza nesmírně důležitá jsme již nastínili v úvodu. Není se tak co divit, že jde o jeden z pilířů strategie Prominence 2020, představené loni v květnu. A když je řeč o představování, tak sériová podoba stříbrného konceptu přijede už v příštím roce. Také tipujete ženevský autosalon?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?