Britský Aston Martin představuje revoluční koncept prvního elektromobilu ve své historii. Ten nese název RapidE. Co všechno nám tato novinka přinese?
Aston Martin je v posledních měsících poměrně skloňovaným pojem. To hlavně v souvztažnosti s novým snímkem Spectre, což je pokračování slavné filmové série příběhů agenta 007. O Bondově DB10 jsme toho ovšem již napsali víc než dost.
Aston Martin nedávno odhalil zcela nový koncept s názvem RapidE. Jedná se o elektrifikovanou verzi rychlé čtyřdveřové limuzíny Rapid S. Elektrická novinka slibuje spojení ekologického pohonu s luxusem a výkonem. O ten se mají starat silné elektromotory, uložené ve všech kolech. Dokonce se šušká, že kombinovaný výkon všech těchto elektromotorů bude atakovat hranici jednoho tisíce koňských sil.
Tohoto „zeleného“ Astona bychom se mohli dočkat již do dvou let. Vůz bude kompletně vyráběn na Britských ostrovech s pomocí závodního teamu Williams a za přispění peněz od čínské společnosti ChinaEquality.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?