Britský Aston Martin představuje revoluční koncept prvního elektromobilu ve své historii. Ten nese název RapidE. Co všechno nám tato novinka přinese?
Aston Martin je v posledních měsících poměrně skloňovaným pojem. To hlavně v souvztažnosti s novým snímkem Spectre, což je pokračování slavné filmové série příběhů agenta 007. O Bondově DB10 jsme toho ovšem již napsali víc než dost.
Aston Martin nedávno odhalil zcela nový koncept s názvem RapidE. Jedná se o elektrifikovanou verzi rychlé čtyřdveřové limuzíny Rapid S. Elektrická novinka slibuje spojení ekologického pohonu s luxusem a výkonem. O ten se mají starat silné elektromotory, uložené ve všech kolech. Dokonce se šušká, že kombinovaný výkon všech těchto elektromotorů bude atakovat hranici jednoho tisíce koňských sil.
Tohoto „zeleného“ Astona bychom se mohli dočkat již do dvou let. Vůz bude kompletně vyráběn na Britských ostrovech s pomocí závodního teamu Williams a za přispění peněz od čínské společnosti ChinaEquality.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.