V Coventry sídlící automobilka London Taxi Company (zkráceně LTC), laicky výrobce populárních černých londýnských taxíků, již nějakou dobu patří čínskému Geely. Po masivních investicích do výrobních prostor i modelového programu přichází první ovoce – model TX5, důstojně nahrazující předchozí typy FX4 a TX1.
Inspirace předchozími modely je patrné hlavně na vzhledu karosérie. Tedy ne v tom, že má typickou černou barvu, ale ve tvaru střechy nebo přední části s výraznou maskou chladiče. Jsou tu ale i moderní prvky jako třeba optika světel.
Prostor pro pasažéry je samozřejmě oddělen přepážkou, navíc se do něj vejde až šest, proti sobě sedících, lidí. Dále je tato část auta uzpůsobena také pro převoz osob na vozíku. Tisková zprávy vyzdvihuje i malý poloměr otáčení, což se v britské metropoli bude jistě hodit.
Zcela novou platformu pohání plug-in hybridní pohonné ústrojí se zážehovým čtyřválcem vpředu, které díky kapacitě baterií dokáže jet i čistě na elektřinu. Víc informací o pohonu ale zatím bohužel chybí a vzhledem k tomu, že ulice Londýna začne TX5 brázdit až v roce 2017, hned tak se je nedozvíme.
Geely do výrobce taxíků investovalo 250 milionů liber (cca 9,2 miliardy korun), z nichž pětina šla na výstavbu nové továrny, jež je schopná vyrobit až 36 000 aut ročně. Nepůjde jen o tyto černé taxíky, ale o celou rodinu sedmi elektromobilů na stejné platformě s hliníkovým prostorovým rámem a kompozitovou karosérií.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?