V Coventry sídlící automobilka London Taxi Company (zkráceně LTC), laicky výrobce populárních černých londýnských taxíků, již nějakou dobu patří čínskému Geely. Po masivních investicích do výrobních prostor i modelového programu přichází první ovoce – model TX5, důstojně nahrazující předchozí typy FX4 a TX1.
Inspirace předchozími modely je patrné hlavně na vzhledu karosérie. Tedy ne v tom, že má typickou černou barvu, ale ve tvaru střechy nebo přední části s výraznou maskou chladiče. Jsou tu ale i moderní prvky jako třeba optika světel.
Prostor pro pasažéry je samozřejmě oddělen přepážkou, navíc se do něj vejde až šest, proti sobě sedících, lidí. Dále je tato část auta uzpůsobena také pro převoz osob na vozíku. Tisková zprávy vyzdvihuje i malý poloměr otáčení, což se v britské metropoli bude jistě hodit.
Zcela novou platformu pohání plug-in hybridní pohonné ústrojí se zážehovým čtyřválcem vpředu, které díky kapacitě baterií dokáže jet i čistě na elektřinu. Víc informací o pohonu ale zatím bohužel chybí a vzhledem k tomu, že ulice Londýna začne TX5 brázdit až v roce 2017, hned tak se je nedozvíme.
Geely do výrobce taxíků investovalo 250 milionů liber (cca 9,2 miliardy korun), z nichž pětina šla na výstavbu nové továrny, jež je schopná vyrobit až 36 000 aut ročně. Nepůjde jen o tyto černé taxíky, ale o celou rodinu sedmi elektromobilů na stejné platformě s hliníkovým prostorovým rámem a kompozitovou karosérií.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.