Nissan v tomto týdnu uvedl na Střední východ svou sportovní divizi Nismo. Ambasadory značky se stala sportovní kupé 370Z a GT-R, překvapením však bylo odhalení Patrolu Nismo, tedy velkého SUV, které si zaměstnanci Greenpeace nejspíš nekoupí.
Ačkoliv Patrol váží přes dvě tuny, pořád se mu dostalo stejné péče, jako kterémukoliv jinému modelu s logem japonské sportovní a závodní divize. Máme tu tak sportovní tvarované nárazníky, vpředu s LED diodami denního svícení a průduchy pro vzduch, vzadu s difuzorem a dvěma koncovkami výfuku, nástavce prahů, střešní spoiler, 22palcová kola Rays nebo červené detaily, doplňující černou a tradiční bílou.
Uvnitř je změn méně, inženýři se zaměřili především na lány prvotřídní kůže, kterou najdete prakticky všude. Že sedíte ve sportovním provedení poznáte jen díky červeně podbarvenému otáčkoměru, sedadlům s logem „Nismo“ a prošívání červenou nití.
Pod kapotou najdeme 5.6litrový osmiválec, naladěný na 434 koní. Další data automobilka nezveřejnila, v kolonce emise a spotřeba to ale nejspíše budou velmi „zajímavé cifry“. Poháněna jsou přes automatickou převodovku všechna kola. Upraveno bylo řízení, zatímco podvozek využívá tlumiče Bilstein.
Patrol Nismo bude aktuálně dostupný jen na Středním východě, dovoz do Evropy není na pořadu dne.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?