Nissan v tomto týdnu uvedl na Střední východ svou sportovní divizi Nismo. Ambasadory značky se stala sportovní kupé 370Z a GT-R, překvapením však bylo odhalení Patrolu Nismo, tedy velkého SUV, které si zaměstnanci Greenpeace nejspíš nekoupí.
Ačkoliv Patrol váží přes dvě tuny, pořád se mu dostalo stejné péče, jako kterémukoliv jinému modelu s logem japonské sportovní a závodní divize. Máme tu tak sportovní tvarované nárazníky, vpředu s LED diodami denního svícení a průduchy pro vzduch, vzadu s difuzorem a dvěma koncovkami výfuku, nástavce prahů, střešní spoiler, 22palcová kola Rays nebo červené detaily, doplňující černou a tradiční bílou.
Uvnitř je změn méně, inženýři se zaměřili především na lány prvotřídní kůže, kterou najdete prakticky všude. Že sedíte ve sportovním provedení poznáte jen díky červeně podbarvenému otáčkoměru, sedadlům s logem „Nismo“ a prošívání červenou nití.
Pod kapotou najdeme 5.6litrový osmiválec, naladěný na 434 koní. Další data automobilka nezveřejnila, v kolonce emise a spotřeba to ale nejspíše budou velmi „zajímavé cifry“. Poháněna jsou přes automatickou převodovku všechna kola. Upraveno bylo řízení, zatímco podvozek využívá tlumiče Bilstein.
Patrol Nismo bude aktuálně dostupný jen na Středním východě, dovoz do Evropy není na pořadu dne.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.