Koncem roku 2004 převzal Chevrolet, jakožto vlajková loď koncernu GM, veškeré evropské aktivity automobilky Daewoo. Ta se navíc ze starého kontinentu úplně stáhla. Výjimkou se stal Uzbekistán, vyrábějící starší jihokorejské automobily pro Rusko a státy bývalého SNS.
Historie továrny ve městě Asaka začala již v roce 1992, kdy byla domluvena spolupráce mezi státem vlastněnou firmou UzAvtosanoat a jihokorejskou automobilkou Daewoo. První automobil byl vyroben v polovině roku 1996, od roku 2008 se používá název Uz-Daewoo a značka spadá do portfolia General Motors (ten v Asace produkuje také některé Chevrolety). Modelová řada v současnosti zahrnuje Matiz, Nexii (ano, skutečně se jedná o původní modely z 90. let a začátku 21. století), Gentru, což je od roku 2013 vyráběné a lehce zmodernizované Daewoo Nubira z roku 2004, a malou dodávku Damas.
Ještě na sklonku letošního roku však opět dojde k přejmenování uzbecké automobilky. Podle nepotvrzených spekulací totiž americký koncern přišel o práva na užívání jména Daewoo a kompletní produkce tak ponese název Ravon, v překladu plynulý. Spolu s novým jménem projde kompletní modernizaci také prodejní síť a modelový program. Z něj se na zasloužený odpočinek odebere sedan Nexia, vycházející ještě z Opelu Kadett E. Nově toto jméno ponese přeznačený Chevrolet Aveo, poprvé představený v roce 2006. Ten nicméně přijede až v průběhu příštího roku, hlavní tíha prodejů tak bude soustředěna na městský pětidveřový hatchback Matiz a sedan nižší střední třídy Gentra.
Pořád jde o ty samé modely, které byly produkovány rovněž pod značkou Uz-Daewoo, Matiz se ale brzy dočká několika vzhledových změn, ABS nebo airbagu řidiče, Gentra potom přijede s koženým volantem, světelným senzorem a novými dekoračními lištami v interiéru. Na včerejším slavnostním galavečeru dále Ravon představil hatchback R2, což je rembrandovaný Chevrolet Spark minulé generace, a sedan R4, což je rembrandovaný Chevrolet Cobalt. Oba se dostanou do prodeje v příštím roce. Jako koncept se zatím předvedl oplastovaný Matiz s mírně zvýšenou světlou výškou a novým vzhledem, o němž už byla ve spojení s klasickým hatchbackem řeč. Hudbou vzdálenější budoucnosti je představení dalšího modelu nižší střední třídy a kompaktního SUV.
Prodejní plány počítají se získáním pěti procent ruského automobilového trhu do roku 2020. Vzhledem ke klesajícím prodejům předchozího Uz-Daewoo, které se letos meziročně zhoršilo o více než polovinu, je to skutečně ambiciózní myšlenka.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?