Toyota má další vodíkové auto, krásy moc nepobralo

ar6, 10. října 2015, 06:10 Google+ Tokyo Motor Show 2015

Nikoliv elektřina, ale vodík je tím palivem, co za několik let nahradí ropu v útrobách většiny automobilů. A vyrábět velkosériově auta na palivové články chce vedle Hondy také Toyota.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Velmi kontroverzní tvarování přední části, Toyota FCV Plus.

Velmi kontroverzní tvarování přední části, Toyota FCV Plus. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Demonstrovat pokrok vodíkové technologie má futuristický koncept FCV Plus. Zajímavé jsou už jeho rozměry, protože při délce 3800 mm, šířce 1750 mm a výšce 1540 mm má rozvor s úctyhodnou délkou 3000 mm. Tak velký ale není bezdůvodně, protože i díky němu je uvnitř spousta místa pro čtveřici cestujících.

Druhou veličinou, která dovolila prostor pro posádku maximalizovat, je pohonné ústrojí. V každém kole se nachází jeden motor, přičemž palivový článek „sedí“ mezi předními koly a nádrž s vodíkem je zase za zadními sedadly.

Jak už bylo řečeno, FCV Plus je vzhledově velice kontroverzním modelem. Za zmínku stojí především velká zasklená plocha, zkombinovaná s detaily, použitými už u vodíkového sedanu Mirai. Interiér zcela postrádá palubní i přístrojovou desku - oboje bylo nahrazeno head up displejem před volantem. Ten je tvořen obdélníkovým rámečkem s ovladačem výstražných blinkrů ve spodní části.

Toyota aktuálně neplánuje uvedení podobného automobilu do sériové produkce, avšak minimálně rozložení pohonného ústrojí by se v nějakém budoucím modelu klidně objevit mohlo.

Vytisknout

Diskuze: Toyota má další vodíkové auto, krásy moc nepobralo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

reklama

Doporučujeme

Volkswagen

VW chce vrátit peníze za auta s emisním programem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud