Toyota má další vodíkové auto, krásy moc nepobralo

ar6, 10. října 2015, 06:10 Google+ Tokyo Motor Show 2015

Nikoliv elektřina, ale vodík je tím palivem, co za několik let nahradí ropu v útrobách většiny automobilů. A vyrábět velkosériově auta na palivové články chce vedle Hondy také Toyota.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Velmi kontroverzní tvarování přední části, Toyota FCV Plus.

Velmi kontroverzní tvarování přední části, Toyota FCV Plus. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Demonstrovat pokrok vodíkové technologie má futuristický koncept FCV Plus. Zajímavé jsou už jeho rozměry, protože při délce 3800 mm, šířce 1750 mm a výšce 1540 mm má rozvor s úctyhodnou délkou 3000 mm. Tak velký ale není bezdůvodně, protože i díky němu je uvnitř spousta místa pro čtveřici cestujících.

Druhou veličinou, která dovolila prostor pro posádku maximalizovat, je pohonné ústrojí. V každém kole se nachází jeden motor, přičemž palivový článek „sedí“ mezi předními koly a nádrž s vodíkem je zase za zadními sedadly.

Jak už bylo řečeno, FCV Plus je vzhledově velice kontroverzním modelem. Za zmínku stojí především velká zasklená plocha, zkombinovaná s detaily, použitými už u vodíkového sedanu Mirai. Interiér zcela postrádá palubní i přístrojovou desku - oboje bylo nahrazeno head up displejem před volantem. Ten je tvořen obdélníkovým rámečkem s ovladačem výstražných blinkrů ve spodní části.

Toyota aktuálně neplánuje uvedení podobného automobilu do sériové produkce, avšak minimálně rozložení pohonného ústrojí by se v nějakém budoucím modelu klidně objevit mohlo.

Vytisknout

Diskuze: Toyota má další vodíkové auto, krásy moc nepobralo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen

VW chce vrátit peníze za auta s emisním programem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud