Při pohledu na úchvatný supersport Lamborghini Huracán napadne asi jen málokoho „Chtělo by to víc výkonu a upravit aerodynamiku“. Ale právě to si řekli inženýři z RevoZport.
RevoZport je v automobilovém světě známou společností, která se zaměřuje na úpravu výkonných sportovních automobilů. Jejich poslední „obětí“ se stal supersport Lamborghini Huracán Spyder.
Z jeho masivního, atmosférického motoru V10 s objemem 5,2 litru dokázali inženýři RevoZport „vymáčknout“ dalších 90 koní. Celkově tak výkon Huracánu narostl na 700 koňských sil.
Ještě působivější než nárůst výkonu je úspora hmotnosti. Povedlo se totiž Huracán odlehčit o celých 100 kg. Tomu napomohla zejména výměna těžších dílů jako jsou panely dveří, přední kapota a další za ty, vyrobené pouze z lehkého uhlíkového vlákna.
Uhlíková vlákna nalezneme ale i na dalších místech. Nejpatrnějším karbonovým prvkem je přední splitter a zadní difuzor. Ten je dokonce vybaven systémem aktivní aerodynamiky. Dokáže tak upravit proudění vzduchu pod vozem v závislosti na rychlosti a ostatních fyzikálních veličinách, které na vůz momentálně působí. Generuje tak mnohem vyšší přítlačnou silu, než v případě běžného Huracánu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.