Japonská třída automobilů kei je po celém světě známá svými miniaturními rozměry, ale také vysokou variabilitou nabízených karosářských variant. Vždyť který automobilový segment Vám ve svém rámci nabídne klasický hatchback, kupé, kabriolet, SUV, MPV, crossover, dodávku nebo valník?
Suzuki na letošním tokijském autosalonu tuto paletu ještě rozšíří, když ukáže koncepční pickup Mighty Deck.
Už na první pohled tohle 3395 mm dlouhé, 1475 mm široké a 1540 mm vysoké autíčko polarizuje. Jedněm se modrožlutá karosérie s dřevěnými částmi v obou náraznících líbí, druhým přijde vzhled snad až příliš infantilní. Buď jak buď, originalitu Suzuki Mighty Deck upřít nelze. A to ani při pohledu na provedení světel nebo dřevem obloženou ložnou plochu, která je sice malá svými rozměry, ale velká svou variabilitou.
Přepážku, oddělující kabinu od nákladu lze totiž několika tahy složit a tím dojít k výraznému prodloužení ložné plochy. Sklopit jde navíc i sedadlo spolujezdce, takže ani převoz dlouhých předmětů nebude problém. V případě potřeby lze náklad na korbě oddělit od okolí dřevěnou deskou.
A to není rozhodně poslední trumf „mikroSuzuki“, protože střecha je vyrobena z plátna a nad oběma cestujícími se tak v mžiku objeví otevřené nebe nad hlavou. Samotná palubní deska je velice jednoduchá, když vedle obrazovky multimediálního systému, několika málo tlačítek a vpravdě unikátního přístrojového panelu, táhnoucího se po celé její šířce, neruší žádnými dalšími elementy. Pod kapotou najdeme přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 658 cm3 v kombinaci s elektromotorem S-Energy Charge a automatickou převodovkou.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?