Americké zastoupení japonské automobilky Mitsubishi Motors představilo definitivně poslední edici modelu Lancer Evolution. Nese označení Final Edition a jedná se o to nejlepší, co kdy bylo vyrobeno.
Vyrobí se ho jen 1600 kusů a všechny ponesou plaketu s názvem edice a černou hliníkovou střechu. Chybět nebude ani lesklý černý střed předního nárazníku, otvory pro přívod vzduchu k motoru a na mřížku chladiče byl aplikován tmavý chrom.
Vozidlo přichází s velkorysou standardní výbavou. V základu tak najdeme bi-xenonové světlomety HID (s automatickým vyrovnáváním výšky), červené prošití madla ruční brzdy, leskle černou středovou konzoli s individuálním číslováním vozu a speciální čalounění stropu. Zajímavým prvkem je i speciální animace "Final Edition" na displeji uprostřed palubní desky. Zákazníci budou mít možnost objednat tento vůz s v laku slonová kost, oktanově modrá, závodní červená nebo šedo bílá.
O sílu se stará 16-ventilový 2,0-litrový přeplňovaný motor s mezichladičem, který nabídne výkon 303 koní a 413 Nm točivého momentu. Za sportovními koly se pak ukrývá brzdová soustava od Brembo, pružiny Eibach a sportovní tlumiče Bilstein. Z hlediska bezpečnosti nabídne tenhle Lancer Evolution sedm airbagů, systémy ABS s EBD, systéme monitorování tlaku v pneumatikách a speciální bezpečnostní poplašný systém, který zablokuje startování při pokusu o krádež.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.