Americké zastoupení japonské automobilky Mitsubishi Motors představilo definitivně poslední edici modelu Lancer Evolution. Nese označení Final Edition a jedná se o to nejlepší, co kdy bylo vyrobeno.
Vyrobí se ho jen 1600 kusů a všechny ponesou plaketu s názvem edice a černou hliníkovou střechu. Chybět nebude ani lesklý černý střed předního nárazníku, otvory pro přívod vzduchu k motoru a na mřížku chladiče byl aplikován tmavý chrom.
Vozidlo přichází s velkorysou standardní výbavou. V základu tak najdeme bi-xenonové světlomety HID (s automatickým vyrovnáváním výšky), červené prošití madla ruční brzdy, leskle černou středovou konzoli s individuálním číslováním vozu a speciální čalounění stropu. Zajímavým prvkem je i speciální animace "Final Edition" na displeji uprostřed palubní desky. Zákazníci budou mít možnost objednat tento vůz s v laku slonová kost, oktanově modrá, závodní červená nebo šedo bílá.
O sílu se stará 16-ventilový 2,0-litrový přeplňovaný motor s mezichladičem, který nabídne výkon 303 koní a 413 Nm točivého momentu. Za sportovními koly se pak ukrývá brzdová soustava od Brembo, pružiny Eibach a sportovní tlumiče Bilstein. Z hlediska bezpečnosti nabídne tenhle Lancer Evolution sedm airbagů, systémy ABS s EBD, systéme monitorování tlaku v pneumatikách a speciální bezpečnostní poplašný systém, který zablokuje startování při pokusu o krádež.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?