Podle posledních informací, které k nám míří z Britských ostrovů představuje Opel/Vauxhall novou generaci pořádného sportovního vozu. Kdy se ho dočkáme?
Na autosalonu v Ženevě roku 1999 se světu poprvé představil koncept vozu Opel Speedster. Ten si bral základ u druhé generace Lotusu Elise. Jako srdce vozu byl vybrán atmosférický 2,2 litrový motor. Později přibyly i verze s dvoulitrovým turbomotorem a ekologickým dieselem 1,3.
A právě nová generace tohoto vozu, který byl produkován mezi lety 2000 a 2005, je možná již za dveřmi. Ta by se mohla představit přesně dle vzoru svého předchůdce na autosalonu v Ženevě jako koncept.
Ovšem v současné době není vůbec jisté, zda dostane výroba takového vozu zelenou. Záleží totiž na reakci novinářů a veřejnosti.
U koncepčního vozu očekáváme pohon předních kol, šestistupňovou manuální převodovku a přeplňovaný motor. Co se týče designu je očekáváno, že na voze budou patrné odkazy na slavný vůz Opel Experimental GT z roku 1965.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.