Podle posledních informací, které k nám míří z Britských ostrovů představuje Opel/Vauxhall novou generaci pořádného sportovního vozu. Kdy se ho dočkáme?
Na autosalonu v Ženevě roku 1999 se světu poprvé představil koncept vozu Opel Speedster. Ten si bral základ u druhé generace Lotusu Elise. Jako srdce vozu byl vybrán atmosférický 2,2 litrový motor. Později přibyly i verze s dvoulitrovým turbomotorem a ekologickým dieselem 1,3.
A právě nová generace tohoto vozu, který byl produkován mezi lety 2000 a 2005, je možná již za dveřmi. Ta by se mohla představit přesně dle vzoru svého předchůdce na autosalonu v Ženevě jako koncept.
Ovšem v současné době není vůbec jisté, zda dostane výroba takového vozu zelenou. Záleží totiž na reakci novinářů a veřejnosti.
U koncepčního vozu očekáváme pohon předních kol, šestistupňovou manuální převodovku a přeplňovaný motor. Co se týče designu je očekáváno, že na voze budou patrné odkazy na slavný vůz Opel Experimental GT z roku 1965.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.