Kanadská divize Audi připravila poslední speciální edici odchozího první generace sportovního modelu R8.
Audi už před několika měsíci umožnila objednávat v pořadí druhou generaci R8, ale v Severní Americe jsou stále v prodeji i kusy z té první. Ta míří do zaslouženého důchodu a aktuálně poslední verze LM je posledním vydáním. Ta bude ovšem dostupná jen na trhu v Kanadě.
Jeho srdcem a duší je stejný desetiválec o objemu 5,2 litru s přirozeným sáním, který produkuje výkon 570 koní a 540 Nm točivého momentu. Výkon jde na obě nápravy skrze pohon všech kol quattro a 7-rychlostní automat S tronic. Díky tomu dokáže R8 LM zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, maximálka pak činí 320 km / h.
Výroba je omezena na pouhých osm vozů, ale podrobnosti týkající se ceny zatím nejsou k dispozici.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?