Jedna z horkých novinek z frankfurtského autosalonu zná své české ceny. Podbízivou láci nečekejte.
Škoda Rapid Spaceback ScoutLine přichází na domácí trh za poněkud ambiciózní cenu. Čekali jsme, že jej mladoboleslavská automobilka nacení podobně, jako stylové Monte Carlo. Naše domněnka byla ale dosti mylná.
Verze Monte Carlo začíná na částce 381 900,- Kč zatímco ScoutLine se stejným motorem (1,2 TSI 66kW) a obdobnou výbavou, začíná na částce 399 900,- Kč.
To jsou základní ceny. Pokud se nebudete omezovat ve vybavování vašeho Rapidu ScoutLine, bezpečně se dostanete k hranici půl milionu (1,4 TSI 92 kW s automatem za 490 900). A v případě naftové 1,6 TDI o výkonu 85 kW s manuální převodovkou, se dostáváte přes hranici půl milionu korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.