V záplavě novinek se na letošním autosalonu ve Frankfurtu ukázala i japonská Toyota. Ta zde mimo jiné ukázala model Aygo ve speciální edici x-clusiv.
Základem se stalo Aygo s otevírací střechou a speciální edice je k dispozici v odstínu karoserie Electro Grey. Ten výrobce doplnil stříbrnými akcenty a černou plátěnou střechou. Model má také 15-palcová pětipaprsková kola z lehkých slitin.
Kupující, kteří hledají něco unikátního, si mohou objednat také chromovanou obvodovou lištu a zadní tónovaná okna. Kabina do značné míry přenáší vzhled exteriéru, takže zde najdeme ovladače a dekory v barvách Electro Grey a Silver Sparkle Trim, chromované dveřní kliky a speciální podlahové rohože.
Malou Toyotu bude pohánět 1,0-litrový tříválcový VVT-i zážehový motor, který produkuje 69 koní a 95 Nm točivého momentu. S ním může spolupracovat buď manuální nebo automatizovaná manuální převodovka. Nové AYGO x-clusiv půjde do prodeje příští rok v únoru a cena tak bude oznámena až později.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?