V záplavě novinek se na letošním autosalonu ve Frankfurtu ukázala i japonská Toyota. Ta zde mimo jiné ukázala model Aygo ve speciální edici x-clusiv.
Základem se stalo Aygo s otevírací střechou a speciální edice je k dispozici v odstínu karoserie Electro Grey. Ten výrobce doplnil stříbrnými akcenty a černou plátěnou střechou. Model má také 15-palcová pětipaprsková kola z lehkých slitin.
Kupující, kteří hledají něco unikátního, si mohou objednat také chromovanou obvodovou lištu a zadní tónovaná okna. Kabina do značné míry přenáší vzhled exteriéru, takže zde najdeme ovladače a dekory v barvách Electro Grey a Silver Sparkle Trim, chromované dveřní kliky a speciální podlahové rohože.
Malou Toyotu bude pohánět 1,0-litrový tříválcový VVT-i zážehový motor, který produkuje 69 koní a 95 Nm točivého momentu. S ním může spolupracovat buď manuální nebo automatizovaná manuální převodovka. Nové AYGO x-clusiv půjde do prodeje příští rok v únoru a cena tak bude oznámena až později.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?