V záplavě novinek se na letošním autosalonu ve Frankfurtu ukázala i japonská Toyota. Ta zde mimo jiné ukázala model Aygo ve speciální edici x-clusiv.
Základem se stalo Aygo s otevírací střechou a speciální edice je k dispozici v odstínu karoserie Electro Grey. Ten výrobce doplnil stříbrnými akcenty a černou plátěnou střechou. Model má také 15-palcová pětipaprsková kola z lehkých slitin.
Kupující, kteří hledají něco unikátního, si mohou objednat také chromovanou obvodovou lištu a zadní tónovaná okna. Kabina do značné míry přenáší vzhled exteriéru, takže zde najdeme ovladače a dekory v barvách Electro Grey a Silver Sparkle Trim, chromované dveřní kliky a speciální podlahové rohože.
Malou Toyotu bude pohánět 1,0-litrový tříválcový VVT-i zážehový motor, který produkuje 69 koní a 95 Nm točivého momentu. S ním může spolupracovat buď manuální nebo automatizovaná manuální převodovka. Nové AYGO x-clusiv půjde do prodeje příští rok v únoru a cena tak bude oznámena až později.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?