Foto: Nissan odhalil nástupce modelů Z

Nissan Gripz
Nissan Gripz, foto: Nissan
ar3 16. září 2015 06:15
Sdílej:

Dějiště frankfurtského autosalonu je každý den doslova přecpáno novými zprávami a informacemi. Pro zapálené automobilové fanoušky to ale nemusí být vždy zprávy dobré.

Bohužel jak to vypadá se zvěsti potvrzují. Slavná a nutno říci, že i převelice oblíbená modelová série s označení Z se již nikdy nevrátí taková, jakou ji známe. Tyto známé sporťáky budou totiž nahrazeny módními crossovery sportovního vzezření.

Nissan během frankfurtského autosalonu totiž opravdu odhalil nový koncept s názvem Gripz. Ten by měl v budoucnu nahradit současnou generaci automobilů s označením Z.

Gripz je sportovně laděný crossover, který si jistě každého zaujme hlavně díky systému otevíraní dveří. Přední pár se totiž vyklání směrem vzhůru tak, jak jsme zvyklí u supersportů prestižních značek. Zadní dveře jsou ale naopak protichůdné, podobně jako tomu je například v Mazdě RX-8.

Bohužel zatím nebyly zveřejněny žádné informace týkající se použité techniky. Dá se ale předpokládat, že se bude jednat o hybridní pohonné ústrojí, které si svou elektrifikovanou část převezme pravděpodobně ze současného Leafu.

 

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.