Dějiště frankfurtského autosalonu je každý den doslova přecpáno novými zprávami a informacemi. Pro zapálené automobilové fanoušky to ale nemusí být vždy zprávy dobré.
Bohužel jak to vypadá se zvěsti potvrzují. Slavná a nutno říci, že i převelice oblíbená modelová série s označení Z se již nikdy nevrátí taková, jakou ji známe. Tyto známé sporťáky budou totiž nahrazeny módními crossovery sportovního vzezření.
Nissan během frankfurtského autosalonu totiž opravdu odhalil nový koncept s názvem Gripz. Ten by měl v budoucnu nahradit současnou generaci automobilů s označením Z.
Gripz je sportovně laděný crossover, který si jistě každého zaujme hlavně díky systému otevíraní dveří. Přední pár se totiž vyklání směrem vzhůru tak, jak jsme zvyklí u supersportů prestižních značek. Zadní dveře jsou ale naopak protichůdné, podobně jako tomu je například v Mazdě RX-8.
Bohužel zatím nebyly zveřejněny žádné informace týkající se použité techniky. Dá se ale předpokládat, že se bude jednat o hybridní pohonné ústrojí, které si svou elektrifikovanou část převezme pravděpodobně ze současného Leafu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.