Dějiště frankfurtského autosalonu je každý den doslova přecpáno novými zprávami a informacemi. Pro zapálené automobilové fanoušky to ale nemusí být vždy zprávy dobré.
Bohužel jak to vypadá se zvěsti potvrzují. Slavná a nutno říci, že i převelice oblíbená modelová série s označení Z se již nikdy nevrátí taková, jakou ji známe. Tyto známé sporťáky budou totiž nahrazeny módními crossovery sportovního vzezření.
Nissan během frankfurtského autosalonu totiž opravdu odhalil nový koncept s názvem Gripz. Ten by měl v budoucnu nahradit současnou generaci automobilů s označením Z.
Gripz je sportovně laděný crossover, který si jistě každého zaujme hlavně díky systému otevíraní dveří. Přední pár se totiž vyklání směrem vzhůru tak, jak jsme zvyklí u supersportů prestižních značek. Zadní dveře jsou ale naopak protichůdné, podobně jako tomu je například v Mazdě RX-8.
Bohužel zatím nebyly zveřejněny žádné informace týkající se použité techniky. Dá se ale předpokládat, že se bude jednat o hybridní pohonné ústrojí, které si svou elektrifikovanou část převezme pravděpodobně ze současného Leafu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?