Ani automobilka Kia nechybí na probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu, protože zde představila svou nejvýkonnější verzi zcela nového sedanu Optima.
Už v srpnu uniklo na svět pár snímků Optimy GT, ale až včera se světu ukázala oficiálně evropská verze. Výkonná specifikace využívá stejný čtyřválcový 2,0-litrový přeplňovaný benzínový moto, který je ale vyladěn na 245 koní při 6000 otáčkách za minutu a poskytne 353 Nm točivého momentu mezi1350 až 4000 otáčkami.
Motorizace splňuje emisní normu Euro 6 a Optima GT umí zrychlit z 0-100 km / h za 7,4 sekundy a maximálka je 240 km / h. Pokud jde o spotřebu paliva, Kia uvádí, že v kombinovaném cyklu si vůz řekne o 8,2 l / 100 km a na jednom kilometru vypustí emise CO2 o hodnotě 191 g / km.
Kromě výkonnějšího motoru dostala Optima GT i sportovnější karoserii, kola z lehkých slitin a několik vylepšení uvnitř kabiny. Tlumiče se dočkali přitvrzení, vůz dostal větší kotoučové brzdy, přepracovaný posilovač řízení a nově vyvinutý elektronicky řízený systém zavěšení, který nabízí individuální tlumicí sílu na každé kolo.
Sportovně naladěná Kia Optima GT se začne prodávat někdy v příštím roce, zatím ale není známo za kolik.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.