Ani automobilka Kia nechybí na probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu, protože zde představila svou nejvýkonnější verzi zcela nového sedanu Optima.
Už v srpnu uniklo na svět pár snímků Optimy GT, ale až včera se světu ukázala oficiálně evropská verze. Výkonná specifikace využívá stejný čtyřválcový 2,0-litrový přeplňovaný benzínový moto, který je ale vyladěn na 245 koní při 6000 otáčkách za minutu a poskytne 353 Nm točivého momentu mezi1350 až 4000 otáčkami.
Motorizace splňuje emisní normu Euro 6 a Optima GT umí zrychlit z 0-100 km / h za 7,4 sekundy a maximálka je 240 km / h. Pokud jde o spotřebu paliva, Kia uvádí, že v kombinovaném cyklu si vůz řekne o 8,2 l / 100 km a na jednom kilometru vypustí emise CO2 o hodnotě 191 g / km.
Kromě výkonnějšího motoru dostala Optima GT i sportovnější karoserii, kola z lehkých slitin a několik vylepšení uvnitř kabiny. Tlumiče se dočkali přitvrzení, vůz dostal větší kotoučové brzdy, přepracovaný posilovač řízení a nově vyvinutý elektronicky řízený systém zavěšení, který nabízí individuální tlumicí sílu na každé kolo.
Sportovně naladěná Kia Optima GT se začne prodávat někdy v příštím roce, zatím ale není známo za kolik.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?