Současnému motoristickému světu vládnou SUV, na která začínají pomalu a jistě dotírat stále populárnější elektromobily. Je tak možné, že se za nedlouho dočkáme kombinace těchto dvou kategorií? Podle Audi je to jisté.
Audi v předvečer frankfurtského autosalonu vypustilo do světa podobu a kompletní informace o chystaném konceptu E-tron Quattro. Jedná se o předobraz modelu Q6, který by se na trh měl dostat v roce 2018.
Jedná se samozřejmě o vůz poháněný čistě elektřinou. Je poháněn hned trojicí elektromotorů, které společně krátkodobě vyvinou výkon až 503 koní.
Automobil je samozřejmě zaměřen ekologicky s ohledem na co nejnižší spotřebu energie, přesto ale dokáže sprintovat z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy, což je na SUV takových rozměrů velmi slušný výsledek.
Výrobce tvrdí, že při běžném jízdním režimu dokáže budoucí Q6 ujet na jedno nabití baterií až 500 km. Zpětné dobíjení baterií by přitom nemělo trvat více než 50 minut.
Pro co nejnižší možný aerodynamický odpor disponuje tato studie také aktivním aerodynamickým systémem, který upravuje nastavení spoilerů a difuzoru. To, jak moc se inženýři hnali za snížení odporu vzduchu nejlépe dokládá fakt, že vůz postrádá vnější zpětná zrcátka. Ta jsou nahrazena systémem kamer, jejichž obraz je promítán na obrazovkách v kabině.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?