Současnému motoristickému světu vládnou SUV, na která začínají pomalu a jistě dotírat stále populárnější elektromobily. Je tak možné, že se za nedlouho dočkáme kombinace těchto dvou kategorií? Podle Audi je to jisté.
Audi v předvečer frankfurtského autosalonu vypustilo do světa podobu a kompletní informace o chystaném konceptu E-tron Quattro. Jedná se o předobraz modelu Q6, který by se na trh měl dostat v roce 2018.
Jedná se samozřejmě o vůz poháněný čistě elektřinou. Je poháněn hned trojicí elektromotorů, které společně krátkodobě vyvinou výkon až 503 koní.
Automobil je samozřejmě zaměřen ekologicky s ohledem na co nejnižší spotřebu energie, přesto ale dokáže sprintovat z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy, což je na SUV takových rozměrů velmi slušný výsledek.
Výrobce tvrdí, že při běžném jízdním režimu dokáže budoucí Q6 ujet na jedno nabití baterií až 500 km. Zpětné dobíjení baterií by přitom nemělo trvat více než 50 minut.
Pro co nejnižší možný aerodynamický odpor disponuje tato studie také aktivním aerodynamickým systémem, který upravuje nastavení spoilerů a difuzoru. To, jak moc se inženýři hnali za snížení odporu vzduchu nejlépe dokládá fakt, že vůz postrádá vnější zpětná zrcátka. Ta jsou nahrazena systémem kamer, jejichž obraz je promítán na obrazovkách v kabině.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?