Bugatti se se svým novým konceptem, který vydala před několika dny zařadila mezi mnoho automobilek, které si připravily speciální návrh vozu pro hru Gran Tourismo 6. Je ale jedním z mála výrobců, kteří svůj návrh vozu doopravdy postavili.
Snad každý automobil, který na sobě nese iniciály Ettore Buggatiho vzbudí v automobilovém světě poprask a nový koncept Vision Gran Tourismo (zkráceně GT) není výjimkou. O jeho designu jsme se rozepisovali již několikrát. Ale jen pro připomenutí. Téměř vše, co na voze můžeme spatřit je silně podřízeno optimálnímu nastavení aerodynamického odporu a jeho přítlaku.
Vůz disponuje například systémem DRS (Drag Reduction System), který je jistě všem dobře znám z Formule 1 a mnoho dalšími byť nepatrnými křidélky a spoilery. Ty jsou v hojné míře aktivní, včetně spoilerů na podvozku, a dokáží tak aktivně upravovat aerodynamiku vozu vzhledem k potřebám pilota.
O pohon vozu se stará obrovský, osmilitrový motor W16, známý z modelu Veyron, který posílá výkon na všechna čtyři kola. Tento motor je samozřejmě umístěn mezi nápravami. Předním se nachází kabina řidiče, která rovněž stojí za připomenutí. Interiér je totiž čalouněný speciální látkou, která se prozatím využívá pouze ve Formuli 1.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?