Za pár dní se bude konat další ročník autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a přehršel novinek dá zabrat leckterému fanouškovi aut.
Včera se navíc ukázalo, že svou troškou do mlýna přispěje i Volkswagen, který zde ukáže oplastovaný Caddy Alltrack. Ten se bude nabízet jak v čistě osobní, tak i ve skříňové verzi, a oba vyjedou na zakázových kolech Quito o rozměru 17 palců.
Chybět nebude ani béžový metalický lak karoserie Mojave, černé plasty okolo podběhů, bočních prahů a nárazníků. Pro jízdu po nezpevněných komunikacích má vůz náležitě chráněný podvozek. Další změny u Caddyho nehledejme, snad jen kromě log Alltrack a tmavších koncových světel.
Pokud jde o interiér, ten výrobce instaloval speciálně navržené potahy sedadel 7Summits s výrazně odolnější tkaninou. V přednch sedadlech nechybí ani skládací stolky pro cestující vzadu, dále pak volant, řadicí páka a páka ruční brzdy v kůži a také chromovaný povrch některých tlačítek a knoflíků. Caddy Alltrack půjde rozpoznat i podle hliníkových nástavců pedálů a unikátních rohoží.
Zákazník si bude moci zvolit, zda chce verzi s pohonem přední a nebo obou náprav. Volkswagen Caddy Alltrack budete moci mít se všemi motory z aktuální nabídky. Díky tomu nechybí celá řada benzínových jednotek s výkony od 84 do 125 koní. Pro milovníky dieselů je pak připravena nabídka motorizací s výkony 75 až 150 PS. Na volbě motoru pak závidí i typ převodovky, v nabíde bude 5ti a 6ti rychlostní manuál, stejně tak i 6 a 7-rychlostní automat DSG.
Plánovaný prodej odstartuje v Evropě na letošního konci roku a prozatím je oznámena cena pro domácí trh. Ta činí 19 617 eur (skříňová verze) a 24 359 eur dají Němci za osobní verzi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.