Majitel a zakladatel automobilky Koenigsegg, Christian von Koenigsegg, je známý pro svůj intenzivní a vřelý kontakt jak se zákazníky tak i s jeho fanoušky. Pravidelně tak na webu automobilky pořádá diskuse ve kterých odpovídá na všechny položené otázky. Ty se nyní týkali zejména budoucí záměrů automobilky.
Christianu von Koenigseggovi se opět podařilo vyvolat mimořádnou vlnu rozruchu v automobilovém světa. Stačilo mu k tomu odpovědět na několik jednoduchých otázek. Z jeho odpovědí totiž vyplynulo, že automobilka Koenigsegg zvažuje hned dvojici zcela nových modelů.
První z nich je okruhový speciál. Nemělo by se ale jednat o žádnou „vykuchanou“ Ageru. Koenigsegg totiž uvedl, že by byl vůz postaven zcela od základů.
Druhým vozem, který automobilka zvažuje je čtyřsedadlové kupé.
Naopak Koenigsegg vyvrátil řeči o tom, že by zvažoval stavbu levnějšího superauta s výkonem kolem 500 koní. Tento trh dokonce označil za sršní hnízdo, se kterým nyní nechce mít nic společného.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?