Za rohem je další ročník autosalonu ve Frankfurtu a na něm nebude chybět ani nová verze Audi A8 L.
Ta se má pochlubit vylepšeným pancéřovaním, takže označení Security je plně na místě. Pod ním se navíc skrývá to, že automobil splňuje přísné požadavky na třídu balistické odolnosti VR 9. Dosavadní áosmička přitom dosáhla "jen" na třídu VR 7.
Výroba pancéřované Audi A8 L Security probíhá ve spolupráci s továrnou v Neckarsulmu a dalším výrobním závodem. V základní výbavě vozu je komunikační box v zavazadlovém prostoru, interkom pro komunikaci s ostatními pasažéry a lidmi v okolí vozu a nechybí systém pro samostatné odemykání jednotlivých dveří. Jelikož je to Audi, i tady najdeme příplatky, jako je hasicí systém nebo zařízení na dodávku čerstvého vzduchu do kabiny.
Opancéřovaná A8 využívá hliníkový konstrukční základ a Audi slibuje užitečné zatížení až 600 kg. Zájemci o pancéřované Audi A8 L budou mít na výběr mezi motory 4.0 TFSI V8 s výkonem 320 kW a točivým momentem 600 Nma nebo pak s motorem W12 FSI o výkonu 368 kW a 625 Nm. Nejvyšší maximální rychlost je elektronicky omezena na 210 km/h, z důvodu pneumatik, které umožňují bezpečně odjet z rizikového místa i po kompletním úniku vzduchu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?