Za rohem je další ročník autosalonu ve Frankfurtu a na něm nebude chybět ani nová verze Audi A8 L.
Ta se má pochlubit vylepšeným pancéřovaním, takže označení Security je plně na místě. Pod ním se navíc skrývá to, že automobil splňuje přísné požadavky na třídu balistické odolnosti VR 9. Dosavadní áosmička přitom dosáhla "jen" na třídu VR 7.
Výroba pancéřované Audi A8 L Security probíhá ve spolupráci s továrnou v Neckarsulmu a dalším výrobním závodem. V základní výbavě vozu je komunikační box v zavazadlovém prostoru, interkom pro komunikaci s ostatními pasažéry a lidmi v okolí vozu a nechybí systém pro samostatné odemykání jednotlivých dveří. Jelikož je to Audi, i tady najdeme příplatky, jako je hasicí systém nebo zařízení na dodávku čerstvého vzduchu do kabiny.
Opancéřovaná A8 využívá hliníkový konstrukční základ a Audi slibuje užitečné zatížení až 600 kg. Zájemci o pancéřované Audi A8 L budou mít na výběr mezi motory 4.0 TFSI V8 s výkonem 320 kW a točivým momentem 600 Nma nebo pak s motorem W12 FSI o výkonu 368 kW a 625 Nm. Nejvyšší maximální rychlost je elektronicky omezena na 210 km/h, z důvodu pneumatik, které umožňují bezpečně odjet z rizikového místa i po kompletním úniku vzduchu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.