U Škodovky opravdu nelení a vývojáři značky se poslední dobou víc než činí. Svědčí o tom i fakt, že česká automobilka vypustila do světa první snímek nového Rapidu liftback v edici Monte Carlo.
Ten tak následuje svého bratra Rapid Spaceback Monte Carlo a stejně jako on, nabídne svým majitelům sportovní vzhled. Klasický Rapid už potřeboval trošku okořenit a tak jej výrobce konečně ukázal v jiné podobě. Sportovní balíček přidává černý paket, který začernil přední masku, světlomety a přiostřil vzhled předního a zadního nárazníku.
K tomu se přidávají i černé nástavce prahů, zadní difuzor a do nabídky se dostala i speciálně navržená černá 16ti a 17ti palcové ráfky. Vůz půjde rozpoznat i podle tónovaných bočních oken a samozřejmě nálepek Monte Carlo na B-sloupcích.
Velmi zajímavá je standardní výbava, která obsahuje xenonové světlomety, tónované mlhovky, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka a sportovní tříramenný volant v kůži s červeným prošíváním. Kůži s červenou nití dostala i páka ruční brzdy, řadicí páka a nechyní prý ani sportovní sedadla.
Nový Rapid Monte Carlo bude představen už tento měsíc na výstavě IAA ve Frankfurtu, jeho prodeje pak odstartují ještě letos. Společně s ním se ukáže i robustní Rapid Spaceback ScoutLine. Ten pro změnu nabídne ochranné černé plasty a vizáž drsňáka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?