V souvislosti s automobilkou Bugatti se v současnosti mluví hlavně o připravovaném hypersportu s názvem Chiron, který má po vzoru Veyronu opět definovat nová měřítka hypersportů.
Jeho cena se odhaduje na 2,2 milionu € (zhruba 62 milionů korun) to je o celý jeden milion € více, než v případě původního Veyronu.
Chiron předčí svého předchůdce ale i v dalším aspektu. Tou je množství vyrobených. Zatím sice nebylo oficiálně prozrazeno kolik vozů bude vyrobeno, ale šušká se, že to bude 500 kusů. To je o 50 vozů více než v případě Veyronu. Nebude se samozřejmě jednat jen o obyčejné vozy, ale jak má Bugatti ve zvyku bude se jednat o mnoho a mnoho extrémně luxusních edicí.
O technice Chironu toho bohužel prozatím moc nevíme. Jisté je jen to, že vůz bude poháněný stejným osmilitrovým motorem W16 jako Veyron. Dále bude využívat hybridní technologie, jako je u dnešních vrcholových hypersportů zvykem. Spojeí tohoto masivního motoru a dalších elektromotorů má mít za následek nárůst výkonu až na 1500 koní. Díky tomu by měl Chiron zrychlit z 0 na 100 km/h za něco málo přes 2 sekundy a maximální rychlost by měla překonat hodnotu 450 km/h. Tu ale nebude schopen udržet dlouhodobě. Maximální rychlostí totiž může jet pouze 10 minut. Poté dojde palivo v nádrži. To je vlastně dobře, po 15 minutách by v této rychlosti totiž mohli explodovat pneumatiky.
Nejdůležitější zprávou posledních dnů ale je fakt, že Chiron by se mohl světu ukázat již na ženevském autosalonu v příštím roce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?