V souvislosti s automobilkou Bugatti se v současnosti mluví hlavně o připravovaném hypersportu s názvem Chiron, který má po vzoru Veyronu opět definovat nová měřítka hypersportů.
Jeho cena se odhaduje na 2,2 milionu € (zhruba 62 milionů korun) to je o celý jeden milion € více, než v případě původního Veyronu.
Chiron předčí svého předchůdce ale i v dalším aspektu. Tou je množství vyrobených. Zatím sice nebylo oficiálně prozrazeno kolik vozů bude vyrobeno, ale šušká se, že to bude 500 kusů. To je o 50 vozů více než v případě Veyronu. Nebude se samozřejmě jednat jen o obyčejné vozy, ale jak má Bugatti ve zvyku bude se jednat o mnoho a mnoho extrémně luxusních edicí.
O technice Chironu toho bohužel prozatím moc nevíme. Jisté je jen to, že vůz bude poháněný stejným osmilitrovým motorem W16 jako Veyron. Dále bude využívat hybridní technologie, jako je u dnešních vrcholových hypersportů zvykem. Spojeí tohoto masivního motoru a dalších elektromotorů má mít za následek nárůst výkonu až na 1500 koní. Díky tomu by měl Chiron zrychlit z 0 na 100 km/h za něco málo přes 2 sekundy a maximální rychlost by měla překonat hodnotu 450 km/h. Tu ale nebude schopen udržet dlouhodobě. Maximální rychlostí totiž může jet pouze 10 minut. Poté dojde palivo v nádrži. To je vlastně dobře, po 15 minutách by v této rychlosti totiž mohli explodovat pneumatiky.
Nejdůležitější zprávou posledních dnů ale je fakt, že Chiron by se mohl světu ukázat již na ženevském autosalonu v příštím roce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?