Svěží crossover Kia Sportage neohroženě vévodí na trůnu všech modelů tohoto jihokorejského výrobce automobilů. Sportage totiž činí celých 25% všech prodejů automobilky v Evropě. Není tak divu že s příchodem nové generace si dává Kia na čas, aby nic neuspěchala.
Podobu nové Sportage jsme si mohli již několikrát prohlédnout. Jednalo se o oficiální kresby a náčrty ale i o špionážní fotografie a videa.
Nyní však Kia vydává již plně oficiální fotografie nové generace své vlajkové lodi na poli SUV.
Největší změny se na první pohled dějí na přídi vozu, kde můžeme naleznout tvz. „tygří nos“. Celý vůz je doslova podtržen plastem, který slouží jako designový prvek a zároveň jako ochrana vozu. Zádi dominují jak nové LED světlomety tak hlavně dvojice výrazných koncovek výfuku. Na voze pak nalezneme rovněž velkou inspiraci u konceptu Provo.
Nová Kia Sportage si svou světovou premiéru užije již v září na mezinárodní autosalonu ve Frankfurtu, který proběhne již toto září.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?