Kia oficiálně zveřejnila fotografie a specifikace evropské verze omlazené oblíbené limuzíny Kia Optima. Ta se na trhu objeví již v průběhu příštího roku.
Ani u omlazené Optimy nejsme ochuzeni o tzv. „tygří nos“, který se v posledních letech stal symbolem vozů značky Kia. Vůz je nyní vybaven novými LED světlomety a 16“ nebo 18“ hliníkovými koly.
Nový nejluxusnější vůz v nabídce automobilky Kia, nyní měří na délku 855,5 cm, na šířku 186 cm a na výšku 146,5 cm. Rozvor náprav činí 280,5 cm. Dle vyjádření automobilky, se díky větším rozměrům oproti předchůdci, podařilo vytvořit v nové Optimně o poznání více prostoru pro cestující. Hlavně co se týče místa v okolí hlavy a ramen. Na zadních sedačkách se pak nejvíce hovoří o nárůstu místa pro nohy. Značného rozšíření, se má údajně dočkat i zavazadlový prostor.
Pokud už hovoříme o interiéru, Kia slibuje použití zcela nových a kvalitnějších materiálů. Uvnitř kabiny také nalezneme desetiprvkový audio systém Haman Kardon a nový informační systém s velkým dotykovým displayem.
V nabídce motorů nalezneme nový upravený dieselový agregát 1,7 litru s výkonem 140 koní a benzínový dvoulitr s výkonem 160 koní.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?