Automobilka Rolls-Royce opět vydává novou, speciální, jednokusovou edici luxusního Phantomu. Ten je tentokrát inspirován luxusní jachtou.
Vlajkovou lodí britské automobilky, jejíž jméno se stalo ztělesněním luxusu, je všem starý, známý Phantom. Rolls-Royce ovšem již delší dobu usilovně pracuje na nástupci tohoto silničního korábu. O možném konci Phantomu na pozici vlajkové lodi automobilky RR svědčí i fakt, že automobilka v posledních měsících chrlí jednu limitovanou verzi Phantoma za druhou. Tou poslední je vůz Rolls-Royce Phantom Nautica. Jak již název napovídá, je tato jednokusová edice inspirována luxusními jachtami a plachtěním, které je u britské smetánky natolik oblíbené.
Námořní tématika z vozu sálá už na první pohled. Exteriér je vyveden v barvě bílé orchideje, kterou vkusně doplňuje střecha a kapota je pokryta arabskou modří. Interiér je pak plný luxusního dřeva pocházející z tudorského smrku. Zcela jistě vás zaujme vkusný, do dřeva zasazený námořní kompas, který celému vozu dodává opravdovou námořní náladu. Ochuzeny nebyly ani sedadla. Ta jsou samozřejmě pokryta pravou kůží v barvě Forrest fall, neboli podzimní les.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?