Brutální výkon 510 koní, maximálka omezená na 290 km/h, z nuly na sto za 3,9s. Vítejte v automobilovém PEKLE!
Pokud rádi jezdíte bokem, trháte asfalt, pálíte gumy a chcete zažít skoro až závodní zážitky za volantem, jste tu správně. Mercedes-Benz C63 AMG vám tohle všechno dopřeje a dokonce ještě spoustu dalšího.
Zradilo vás BMW stejně jako nás? Nevěříte, že najdete opravdový nabroušený kupé s náhonem na zadek? Tak pozor. Mercedes vám naservíruje osmiválcové biturbo s výkonem až 375 kW a samozřejmě s pohonem zadních kol.
Přesně tak, čtyřlitrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel „ve standartu“ produkuje výkon 349 kW a 650 Nm točivého momentu. V této konfiguraci zvládá sprint z klidu na 100 km/h za skvělé 4,0 sekundy. Je to pro vás málo?
Dobře, přiostříme. Verze S nabízí totiž větší 375 kW porci výkonu a rovných 700 Nm točivého momentu. Sprint na stovku se zkrátí na 3,9 s a maximálně vám C63 AMG pojede až 290 km/h, pokud vám nebude na obtíž připlatit si za Drivers Package.
Převodovka je dvouspojková se sedmi rychlostmi, honosně se nazývá Speedshift MCT a řadí, jak je z názvu patrné, brutálně rychle. Vzadu na nápravě čekejte samosvor a samozřejmě čtveřici výfuků. Dynamické uchycení motoru, za příplatek adaptivní tlumiče, kůže, karbon, hliník a kovaná kola, takový „Mercedes standart“.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?