Brutální výkon 510 koní, maximálka omezená na 290 km/h, z nuly na sto za 3,9s. Vítejte v automobilovém PEKLE!
Pokud rádi jezdíte bokem, trháte asfalt, pálíte gumy a chcete zažít skoro až závodní zážitky za volantem, jste tu správně. Mercedes-Benz C63 AMG vám tohle všechno dopřeje a dokonce ještě spoustu dalšího.
Zradilo vás BMW stejně jako nás? Nevěříte, že najdete opravdový nabroušený kupé s náhonem na zadek? Tak pozor. Mercedes vám naservíruje osmiválcové biturbo s výkonem až 375 kW a samozřejmě s pohonem zadních kol.
Přesně tak, čtyřlitrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel „ve standartu“ produkuje výkon 349 kW a 650 Nm točivého momentu. V této konfiguraci zvládá sprint z klidu na 100 km/h za skvělé 4,0 sekundy. Je to pro vás málo?
Dobře, přiostříme. Verze S nabízí totiž větší 375 kW porci výkonu a rovných 700 Nm točivého momentu. Sprint na stovku se zkrátí na 3,9 s a maximálně vám C63 AMG pojede až 290 km/h, pokud vám nebude na obtíž připlatit si za Drivers Package.
Převodovka je dvouspojková se sedmi rychlostmi, honosně se nazývá Speedshift MCT a řadí, jak je z názvu patrné, brutálně rychle. Vzadu na nápravě čekejte samosvor a samozřejmě čtveřici výfuků. Dynamické uchycení motoru, za příplatek adaptivní tlumiče, kůže, karbon, hliník a kovaná kola, takový „Mercedes standart“.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.