Brutální výkon 510 koní, maximálka omezená na 290 km/h, z nuly na sto za 3,9s. Vítejte v automobilovém PEKLE!
Pokud rádi jezdíte bokem, trháte asfalt, pálíte gumy a chcete zažít skoro až závodní zážitky za volantem, jste tu správně. Mercedes-Benz C63 AMG vám tohle všechno dopřeje a dokonce ještě spoustu dalšího.
Zradilo vás BMW stejně jako nás? Nevěříte, že najdete opravdový nabroušený kupé s náhonem na zadek? Tak pozor. Mercedes vám naservíruje osmiválcové biturbo s výkonem až 375 kW a samozřejmě s pohonem zadních kol.
Přesně tak, čtyřlitrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel „ve standartu“ produkuje výkon 349 kW a 650 Nm točivého momentu. V této konfiguraci zvládá sprint z klidu na 100 km/h za skvělé 4,0 sekundy. Je to pro vás málo?
Dobře, přiostříme. Verze S nabízí totiž větší 375 kW porci výkonu a rovných 700 Nm točivého momentu. Sprint na stovku se zkrátí na 3,9 s a maximálně vám C63 AMG pojede až 290 km/h, pokud vám nebude na obtíž připlatit si za Drivers Package.
Převodovka je dvouspojková se sedmi rychlostmi, honosně se nazývá Speedshift MCT a řadí, jak je z názvu patrné, brutálně rychle. Vzadu na nápravě čekejte samosvor a samozřejmě čtveřici výfuků. Dynamické uchycení motoru, za příplatek adaptivní tlumiče, kůže, karbon, hliník a kovaná kola, takový „Mercedes standart“.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.