Audi poodhalila budoucnost modelu Q6, máme se těšit na úžasné SUV se spoustou baterek a elektromotorů?
Nový model v nabídce, tedy Q6, dorazí. Dorazí jako čtyřdveřové kupé (jednoduše ve stylu BMW X6) a nejprve výlučně s baterkami v podlaze a elektromotory místo vznětových a zážehových šestiválců, jak by se slušelo a patřilo.
Začněme od méně důležitých faktů. Nové futuristické světlomety, nebudou jen vypadat skvěle, ale také nabídnou přelomovou technologii laserových světel OLED. To je aktuálně nejlepší technologie v oblasti světlometů napříč celým koncernem VW.
Design by neměl být jen šokující, ale také funkční. Dle prvních předpokladů bude součinitel odporu jen 0,25. Nová Q6 bude stát na nejmodernější platformě MLB a velikostně se zařadí přesně mezi Q5 a Q7 (koho by to překvapovalo).
Teď ale k technice pohonu. Audi Q6 v elektrické variantě si poveze mezi nápravami lithium-iontové baterie. Tyto baterie vyvíjí ve spolupráci s Korejským LG a Samsungem. Navzdory „rozumné“ hmotnosti by Q6 měla zvládnout dojezd přes 500 km (!).
O pohon se bude starat statečná trojice elektromotorů. První bude na přední nápravě, druhý a třetí na zadní. Tento systém známe z R8 e-tron. Ostatně, právě R8 e-tron poprvé použila systém e-quattro. Audi tvrdí, že se elektrické a tudíž první Q6 dočkáme už v roce 2018.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?