Audi poodhalila budoucnost modelu Q6, máme se těšit na úžasné SUV se spoustou baterek a elektromotorů?
Nový model v nabídce, tedy Q6, dorazí. Dorazí jako čtyřdveřové kupé (jednoduše ve stylu BMW X6) a nejprve výlučně s baterkami v podlaze a elektromotory místo vznětových a zážehových šestiválců, jak by se slušelo a patřilo.
Začněme od méně důležitých faktů. Nové futuristické světlomety, nebudou jen vypadat skvěle, ale také nabídnou přelomovou technologii laserových světel OLED. To je aktuálně nejlepší technologie v oblasti světlometů napříč celým koncernem VW.
Design by neměl být jen šokující, ale také funkční. Dle prvních předpokladů bude součinitel odporu jen 0,25. Nová Q6 bude stát na nejmodernější platformě MLB a velikostně se zařadí přesně mezi Q5 a Q7 (koho by to překvapovalo).
Teď ale k technice pohonu. Audi Q6 v elektrické variantě si poveze mezi nápravami lithium-iontové baterie. Tyto baterie vyvíjí ve spolupráci s Korejským LG a Samsungem. Navzdory „rozumné“ hmotnosti by Q6 měla zvládnout dojezd přes 500 km (!).
O pohon se bude starat statečná trojice elektromotorů. První bude na přední nápravě, druhý a třetí na zadní. Tento systém známe z R8 e-tron. Ostatně, právě R8 e-tron poprvé použila systém e-quattro. Audi tvrdí, že se elektrické a tudíž první Q6 dočkáme už v roce 2018.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?