Elektromobily pomalu a neodvratně získávají rovnocenné postavení vedle svých předků se spalovacím motorem. Toho jsou si vědomi i výrobci sportovních a luxusních vozů a již delší dobu si můžeme všímat stále více elektromobilů v tomto segmentu.
Americká automobilka Tesla si mezi svými kolegy, kteří vyrábí automobily se spalovacím motorem, získává stále lepší postavení. Není tak divu, že i ostatní automobilky se snaží vyvinout vlastní elektromobily. Pozadu rozhodně nechce být ani britský Aston Martin.
Ten, jak informoval server Autonews.com, chystá nový vůz, který bude poháněn čistě jen elektrickou energií. Tím by se měla stát nová generace limuzíny Aston Martin Rapide a dorazit by měl na trh již během příštích dvou let. Tuto informaci potvrdil pro Autonews.com sám ředitel automobilky Aston Martin, Andy Palmer.
Tento sedan by měl nabídnout pohon všech čtyř kol a výkon až 800 koní. Bez-emisní Rapide bude využívat baterie od společnosti LG či Samsung a měly by vozu poskytnout dostatek energie pro ujetí až 322 kilometrů na jedno nabití.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?