Ač mnozí lidé považují americkou společnost Hennssey za samostatnou automobilku, jedná se „pouze“ o úpravce výkonných automobilů. Každý si jistě pamatuje na vůz Hennessey Venom (přepracovaný Lotus Elise), který ve své době držel světový rekord v maximální rychlosti produkčního vozu. Každý si jistě vzpomene na extrémní Hennessey VelociRaptor.
Nyní si tento americký úpravce vzal do parády už tak šíleně výkonnou bestii. Jejich poslední „obětí“ se stal Dodge Charger Hellcat. To je musclecar, který už z výrobní linky sjíždí s výkonem 707 koní.
Výsledek jejich práce nese jméno HPE800 a pod svou kapotou ukrývá stádo čítající 852 plnokrevných koní. Tohoto nárůstu výkonu bylo dosaženo úpravou řídících jednotek stávajícího motoru Hellcatu a výměně vzduchového filtru, úpravy škrtící klapky a několika málo dalších dílů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?