Britský výrobce super lehkých sporťáků, Lotus, si připravil novou speciální edici svého Exige. Ta nese název Exige 360 Cup. Vyvinut byl oddělením Lotusu Motorsport a nahrazuje tak ostrý Exige V6 Cup.
Výraznou změnou oproti klasickému Exige jsou na Lotus dosti křiklavé barvy. Exteriér vozu je pokrytý bílou barvou v kombinaci s černými, šedými, stříbrnými a červenými doplňky.
Exige 360 Cup se oproti sériovému vozu dočkal nárůstu výkonu o celých 10 koní, nového výfukového systému a dokonce i redukci váhy na 1 130 kg. Se svým předchůdcem V6 Cup novinka sdílí aerodynamický packet, obsahující přepracovaný splitter, difuzor a zadní křídlo. Tento packet dokáže v rychlosti 160 km/h vytvářet přítlak až 42 kg. Řidič automobilu má k dispozici výběr hned z dvou možností nastavení podvozku a čtyř nastavení jízdního režimu: Drive, Sport, Race a Off (tento systém zcela vypne všechny jízdní asistenty, jako je kontrola trakce atd.)
Pokud vás tato novinka od Lotusu zaujala, nesmíte příliš váhat. Výrobce totiž plánuje vyprodukovat pouhých 50 kusů této specifikace. Každý z vozů je v základní verzi k dispozici za 62 995 liber (zhruba 2 400 000 Kč).
V příplatkové výbavě pak nalezneme výrazná rudá kola či karbonová závodní sedadla s homologací FIA.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?