Britský výrobce super lehkých sporťáků, Lotus, si připravil novou speciální edici svého Exige. Ta nese název Exige 360 Cup. Vyvinut byl oddělením Lotusu Motorsport a nahrazuje tak ostrý Exige V6 Cup.
Výraznou změnou oproti klasickému Exige jsou na Lotus dosti křiklavé barvy. Exteriér vozu je pokrytý bílou barvou v kombinaci s černými, šedými, stříbrnými a červenými doplňky.
Exige 360 Cup se oproti sériovému vozu dočkal nárůstu výkonu o celých 10 koní, nového výfukového systému a dokonce i redukci váhy na 1 130 kg. Se svým předchůdcem V6 Cup novinka sdílí aerodynamický packet, obsahující přepracovaný splitter, difuzor a zadní křídlo. Tento packet dokáže v rychlosti 160 km/h vytvářet přítlak až 42 kg. Řidič automobilu má k dispozici výběr hned z dvou možností nastavení podvozku a čtyř nastavení jízdního režimu: Drive, Sport, Race a Off (tento systém zcela vypne všechny jízdní asistenty, jako je kontrola trakce atd.)
Pokud vás tato novinka od Lotusu zaujala, nesmíte příliš váhat. Výrobce totiž plánuje vyprodukovat pouhých 50 kusů této specifikace. Každý z vozů je v základní verzi k dispozici za 62 995 liber (zhruba 2 400 000 Kč).
V příplatkové výbavě pak nalezneme výrazná rudá kola či karbonová závodní sedadla s homologací FIA.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.