V noci na dnešek vypustil do světa Mercedes-Benz podobu svého nového sportovně laděného třídveřového kupé. Jak se nová třída C povedla? Co přinesla nového?
Vypadá to, že se nám vrací doby, kdy se vozy značky Mercedes-Benz daly rozeznat pouze dle vnějších rozměrů. Design nového vozu C Coupe totiž zcela koresponduje s větší modelem S Coupe. Ještě před svým oficiálním živým představením si totiž můžeme vychutnat pohled na nové C Coupe na uvolněných fotografiích a videu.
Vůz je proti svému předchůdci o 95 mm delší, o 40 mm širší. Rozvor náprav byl prodloužen o celých 80 milimetrů. Podvozek má nyní hned čtyři různá nastavení v závislosti na stylu jízdy a samozřejmě na jízdním podkladu. Pod kapotou nalezneme čtyři benzínové čtyřválcové motory s výkony 156 až 245 koní. Dieslové agregáty zastupují rovněž čtyřválce o výkonu 170 a 204 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?