S přibližující se americkou automobilovou výstavou Pebble Beach Concours d'Elegance uvolňují automobilky vozy, kterými se chystají zaujmout diváky výstavy. BMW nyní představuje svá esa v rukávu.
Jedním z nich je zcela nový koncept M4 GTS. Ten je vyhotoven v agresivní šedé barvě s výraznými oranžovými detaily. Exteriér je také plný odhalených uhlíkových vláken, nalezneme je jak na kapotě, tak na předním splitteru, zadním difuzoru a masivním zadním křídle.
Tento německý svalovec je postaven na devatenácti, respektive dvacetipalcových hliníkových kolech. Pod jeho kapotou, tvořenou z uhlíkových vláken vyztužených speciálním plastem, nalezneme silný třílitrový TwinPower šestiválec, který slibuje vyšší výkon, než motor užívaný ve standardní M4. Toho by mělo být docíleno díky novému systému vstřikování vody do motoru.
Novinkou jsou také nově vyvinuté OLED zadní světlomety. U konceptu GTS je navíc možné nastavit si aerodynamiku vozu jak na zadním křídla tak i na předním splitteru.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?