Již v letošním roce měla být zahájena výroba kompaktního crossoveru značky Kia. Jihokorejské automobilce ale nešlo vše dle plánů a projekt kompaktního a zábavného crossoveru byl odsunut. Nyní ale dostal opět zelenou.
V roce 2013 na autosalonu ve Frankfurtu byl světu představen odvážný crossover Kia Niro. Vůz vyvolal velký zájem a bylo rozhodnuto, že se do výroby dostane již v roce 2015. Kia byla bohužel zahlcena prací na svých současných modelech a projekt Niro byl zastaven.
Nyní ale Kia opět rozhodla, že crossover na základě tohoto odvážného konceptu opravdu postaví. Dočkat bychom se ho mohli již v roce 2018. Pod jeho kapotou by se měl nalézat úsporný tříválcový motor. Těšit se ale můžeme i na vrcholnou verzi s motorem V8.
Na svou mušku si tento korejský bojovník vezme francouzský Renault Capture a budoucí druhou generaci extravagantního Nissanu Juke.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?