Již v letošním roce měla být zahájena výroba kompaktního crossoveru značky Kia. Jihokorejské automobilce ale nešlo vše dle plánů a projekt kompaktního a zábavného crossoveru byl odsunut. Nyní ale dostal opět zelenou.
V roce 2013 na autosalonu ve Frankfurtu byl světu představen odvážný crossover Kia Niro. Vůz vyvolal velký zájem a bylo rozhodnuto, že se do výroby dostane již v roce 2015. Kia byla bohužel zahlcena prací na svých současných modelech a projekt Niro byl zastaven.
Nyní ale Kia opět rozhodla, že crossover na základě tohoto odvážného konceptu opravdu postaví. Dočkat bychom se ho mohli již v roce 2018. Pod jeho kapotou by se měl nalézat úsporný tříválcový motor. Těšit se ale můžeme i na vrcholnou verzi s motorem V8.
Na svou mušku si tento korejský bojovník vezme francouzský Renault Capture a budoucí druhou generaci extravagantního Nissanu Juke.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?