Německá Audi sice již pracuje na nové generaci vlajkové lodi A8, jenže to neznamená, že by začalo zanedbávat tu stávající.
Důkazem je nasazené nové ostré verze S8 Plus, jenž je nejsilnější verzí v současné nabídce. Pokud jde o design, od "standardní" S8 se verze Plus liší novým spoilerem vzadu z uhlíkových vláken. Nechybí Single-frame mřížka chladiče, dodatečné otvory pro přívod vzduchu k motoru a leskle černé dekory.
Světlomety jsou vybaveny technikou Matrix LED a obsahují i dynamické blinkry. Kabina se nese ve sportovním duchu a nabízí celokožené černé čalounění s kontrastními červenými švy. Středová konzola je dokončena v klavírní černi, zatímco pedály a opěrka nohy má kryt z nerezové oceli. Ke standardní výbavě patří i okolní LED osvětlení, Alcantara, automatické dovírání dveří a DVD / CD měnič.
Pravděpodobně nejdůležitější vylepšení se skrývají pod kapotou, kde je umístěn benzínový motor 4.0 TFSI. Ten nabízí nyní impozantní výkon 605 koní a 700 Nm točivého momentuu, který ale může povyskočit na 750 Nm díky funkci overboost. Velký sportovní sedan, jehož síla byla posílena o 85 koní ve srovnání s klasickou S8, potřebuje 3,8 sekundy ke zrychlení z 0-100 km / h a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km / h . Za příplatek ale může být zvýšena na 305 km / h.
Změny u motoru 4.0 TFSI jsou poměrně velké. Nová je speciální řídicí jednotka, zvýšil se také plnicí tlak turbodmychadel, technici upravili výfukové ventily a vnitřní geometrii turbodmychadel, která byla optimalizována pro vyšší účinnost. Audi S8 Plus se bude prodávat nejdříve na německém trhu a jeho cena je 145.200 eur, což je v přepočtu 3,9 milionu Kč.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.