Německá Audi sice již pracuje na nové generaci vlajkové lodi A8, jenže to neznamená, že by začalo zanedbávat tu stávající.
Důkazem je nasazené nové ostré verze S8 Plus, jenž je nejsilnější verzí v současné nabídce. Pokud jde o design, od "standardní" S8 se verze Plus liší novým spoilerem vzadu z uhlíkových vláken. Nechybí Single-frame mřížka chladiče, dodatečné otvory pro přívod vzduchu k motoru a leskle černé dekory.
Světlomety jsou vybaveny technikou Matrix LED a obsahují i dynamické blinkry. Kabina se nese ve sportovním duchu a nabízí celokožené černé čalounění s kontrastními červenými švy. Středová konzola je dokončena v klavírní černi, zatímco pedály a opěrka nohy má kryt z nerezové oceli. Ke standardní výbavě patří i okolní LED osvětlení, Alcantara, automatické dovírání dveří a DVD / CD měnič.
Pravděpodobně nejdůležitější vylepšení se skrývají pod kapotou, kde je umístěn benzínový motor 4.0 TFSI. Ten nabízí nyní impozantní výkon 605 koní a 700 Nm točivého momentuu, který ale může povyskočit na 750 Nm díky funkci overboost. Velký sportovní sedan, jehož síla byla posílena o 85 koní ve srovnání s klasickou S8, potřebuje 3,8 sekundy ke zrychlení z 0-100 km / h a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km / h . Za příplatek ale může být zvýšena na 305 km / h.
Změny u motoru 4.0 TFSI jsou poměrně velké. Nová je speciální řídicí jednotka, zvýšil se také plnicí tlak turbodmychadel, technici upravili výfukové ventily a vnitřní geometrii turbodmychadel, která byla optimalizována pro vyšší účinnost. Audi S8 Plus se bude prodávat nejdříve na německém trhu a jeho cena je 145.200 eur, což je v přepočtu 3,9 milionu Kč.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.