Američané mají na svém trhu někdy dost zajímavé modely, o kterých se nám Evropanům může nechat zdát. Jedním z nich je i nová Honda Odyssey v edici Special Edition, která toho nabízí opravdu hodně.
Speciální edice obsahuje bohatou základní výbavu, včetně zadního zábavního systému, elektrické zásuvky na 115 V a nebo satelitní rádio SiriusXM. Tento model má také dokonce vlastní vysavač HondaVAC, který je integrovaný do zadního zavazadlového prostoru a nabízí výkon, který "snadno předčí kapesního dobíjecí vysavače." No řekněte sami, který evropský vůz má v kufru svůj vlastní vysavač?
Stejně jako standardní model, má i Odyssey Special Edition pod kapotou 3,5-litrový šestiválec, který vyvíjí 248 koní a 338 Nm točivého momentu. Motor je napojen na šestistupňovou automatickou převodovku a minivan dosáhne spotřeby kolem 10 litrů na 100 km.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?