Létající automobily už dávno nepatří jen do žánru sci-fi. Stačí nahlédnout do sousedního Slovenska, kde se pilně pracuje na létajícím automobilu (nebo pojízdném letadle?) Aeromobil.
Mezi společnosti, které věří, že svět zítřka bude plný létajících automobilu patří i americká firma Terrafugia. Ta byla založena v roce 2006 a má za sebou již několik úspěchů. Mezi ně patří hlavně stroj s názvem Transmition.
Jedná se o malé letadlo, které dokáže složit svá křídla, dostat se po vlastní ose na letiště, zde křídla roztáhnout a zamířit k výšinám. Ač se vzhledově opravdu jedná o malé letadlo se skládacími křídly je výrobcem prezentován jako létající automobil.
Nás ale zaujalo nové video, ve kterém společnost Terrafugia prezentuje vizi svého budoucího modelu. Ten ponese název TF-X a nutno říci že již mnohem více působí jako opravdové létající auto. Tento stroj bude využívat dvojici elektromotorů pohánějící překlopné rotory na konci skládacích křídlech. Díky tomu, bude vůz schopen vzlétat i přistávat jako helikoptéra a přitom létat jako klasické letadlo. Tato koncepce tak značně připomíná slavný americký stroj Boing V-22.
Možná se celá tato vize zdá jako hudba daleké budoucnosti. Terrafugia ale prohlašuje, že TF-X bude v prodeji již na konci roku 2021.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.