V roce 1950 byl v Sovětském svazu opět zaveden trest smrti za vlastizradu. Ve stejném roce se na svět podívalo slavné britské sportovní coupé Morgan Plus 4. Letos je tomu již 65 let a to si samozřejmě zaslouží oslavu (oslavu Morganu, nikoli trestu smrti).
K tomuto významnému výročí si Morgan připravil ve spolupráci se svou závodní divizí, AR Motorsport, nový limitovaný model. Ten nese jméno Morgan AR Plus 4 a z výrobní linky sjede pouze 50 takových vozů.
Pod jeho úchvatným retrodesignem, na kterém si společnost Morgan zakládá a který se od 50. let změnil jen minimálně, se ukrývá dvoulitrový motor Cosworth s výkonem 225 koní. V kombinaci s hmotností pouhých 900 kg se tedy dají očekávat slušné jízdní parametry. Sílu motoru bude udržovat na uzdě zcela nový brzdový systém. Stejně tak je vůz osazen i novým zavěšením a stavitelnými tlumiči.
Ačkoli je design vozu víc retro než síťovka s pomeranči, nalezneme na něm mnoho moderních prvků, které nám naznačí, že se jedná o pořádně ostrou hračku. Na mysli mám černá 16“ kola, přední LED světlomety, rudé třmeny brzd a další stylové doplňky jako je například závodní volant.
Máte-li navíc zhruba 55 000 liber a toužíte po sportovním voze, který bude zároveň doslova dýchat luxusem, je tento nový Morgan přesně pro vás.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.