Švédský výrobce Volvo oznámil, že hodlá vytvořit plán dovážet své modely S60 a V60 Polestar na americký trh.
V plánu má dovést celkem 265 vozidel a obchodní zastoupení s tím chce začít nejpozději letos v létě. Oba modely budou nabízeny ve dvou nových barvách - stříbrná Bright Silver a bílá Ice White. Volvo k celé myšlence říká, že očekávají 60% vozidel bude tvořit kombi V60, zatímco zbývajících 40% by mělo být tvořeno sedanem S60.
Pro připomenutí, obě švédské rakety na kolech jsou poháněny přeplňovaným 3,0-litrovým šestiválcovým motorem, který produkuje 345 koní. Motor je spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol, což umožňuje verzi S60 Polestar zrychlení 0-100 km/h za pouhých 4,7 sekundy a rozjede se až na elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km / h.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?