Volvo je jedna z mála automobilek, která koupila úpravce svých modelů.
Teď vás možná napadá, že Volvo k tomuto nákupu vedl strach, že Polestar začne konkurovat svými upravenými modely samotné automobilce. To je ale lichá myšlenka. Pro Volvo hraje Polestar důležitou roli už hodně dlouho. Nyní ale dopomůže s vývojem nových modelů.
Konkrétně přidá ruku k dílu při vývoji výkonných elektromobilů. Však má Polestar dost zkušeností. Nejdříve upravoval silniční auta na závodní speciály, pak začal dělat ostré verze S60 a V60, které byly známé po celém světě. Teď může své zkušenosti přetavit do sériových modelů, tedy spíše elektrických a hybridních modelů.
Nyní všichni zaměstnanci (už pracující pod Volvem) mají nový úkol. Pracují na hybridní verzi XC90, která bude mít stejný výkon jako u motorizace T8, ale bude mít pod kapotou jen dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec a elektromotory. Celkem má mít kombinovaný výkon 293 kW.
Už teď je ale jasné, že bude výrazně dražší než verze T8, takže bude mít smysl jen na trzích, kde jsou hybridní vozy dotované vládou, popřípadě granty z Evropské Unie.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.