Nedávno faceliftovaný Mercedes-Benz třídy A byl už nespočetně krát zachycen špionážními fotografy při testech a dnes tu máme jeho novou sportovně naladěnou verzi Motorsport Edition.
Mercedes už defacto prozradil skoro vše o jejich omlazeném Áčku, takže přirozeně všechny jeho předprodukční vozy se prohání při dolaďování po německých ulicích bez jakéhokoli maskování. Do nabídky však přibude i speciální provedení Motorsport Edition, které svým vzhledem evokuje drsné A45 AMG.
Vůz se tak odlišuje hlavně vizuálně, kdy dostal jiný přední a zadní nárazník, šedý lak karoserie, sportovní litá kola AMG a dvě úzké koncovky výfukového systému. Nechybí ani otvory pro přívod vzduchu v náraznících a snížený podvozek. Pod kapotou se Mercedes-Benz A Motorsport Edition dočká všech klasických motorů, chybět bude jen vrcholná jednotka z verze A45 AMG.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.