Vlajková loď Lotusu nezůstane jen u klasického kupé. Již co nevidět se dočkáme otevřené verze. Po mnoha spekulacích se to konečně potvrdilo.
Lotus je už téměř šedesát let ve ztrátě. Vytáhnout automobilku do ziskových čísel mají nové modely. Kromě Elise a Exige také nová Evora roadster. Automobilka doposud jen naznačovala a mlžila. Konečně ale máme tyto dobré zprávy ověřené.
Automobilka totiž už pilně pracuje na otevřené verzi svého stěžejního modelu. Bude mít dva odnímatelné střešní díly, půjde tedy spíše o targu. Tyto dva díly budou celkem vážit šest kilo a budou mít speciálně vyhrazené místo v zavazadlovém prostoru.
Další informace směřují k tuhosti karoserie, která tímto řešením tolik neutrpí. I dynamika by měla být dosti podobná té, kterou disponuje klasická verze. Ta nabízí ve vrcholné variantě Evora 400 celkem 298 kW (406 koní) výkonu a maximum točivého momentu o hodnotě 410 Nm. Stovku pokoří za 4,2 sekundy a maximálně se rozjede na rychlost 300 km/h.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?