Vlajková loď Lotusu nezůstane jen u klasického kupé. Již co nevidět se dočkáme otevřené verze. Po mnoha spekulacích se to konečně potvrdilo.
Lotus je už téměř šedesát let ve ztrátě. Vytáhnout automobilku do ziskových čísel mají nové modely. Kromě Elise a Exige také nová Evora roadster. Automobilka doposud jen naznačovala a mlžila. Konečně ale máme tyto dobré zprávy ověřené.
Automobilka totiž už pilně pracuje na otevřené verzi svého stěžejního modelu. Bude mít dva odnímatelné střešní díly, půjde tedy spíše o targu. Tyto dva díly budou celkem vážit šest kilo a budou mít speciálně vyhrazené místo v zavazadlovém prostoru.
Další informace směřují k tuhosti karoserie, která tímto řešením tolik neutrpí. I dynamika by měla být dosti podobná té, kterou disponuje klasická verze. Ta nabízí ve vrcholné variantě Evora 400 celkem 298 kW (406 koní) výkonu a maximum točivého momentu o hodnotě 410 Nm. Stovku pokoří za 4,2 sekundy a maximálně se rozjede na rychlost 300 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.