Aliance Renault-Nissan opět rozšířila svou spolupráci. Na scéně by se mohl brzy objevit nový crossover založený na modelu Renault Kwid.
Aliance Renault-Nissan opět rozšiřuje svou spolupráci. V roce 2016 bychom se totiž mohli dočkat zcel nového modelu, který na trh vstoupí pod značkou Datsun. Tato novinka by měla být postavena na nové platformě, která vzešla právě ze spolupráce Renaultu a Nissanu. Bude se tak jednat již o druhý model, který na ní bude stát. Tím prvním je Renault Kwid, který byl představen před dvěma měsíci a je určený primárně pro indický trh.
Více informací zatím oba výrobci přísně střeží. Předpokládá se ale, že vůz bude velice podobný Kwidu i po straně rozměrů a motorizace. To znamená 3,68 m na délku, 1,58 m na šířku a pod kapotou by se měl nacházet nový levný tříválec s objemem 0,8 litru a titěrným výkonem 57 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.