Kia si připravila novou edici modelu Sportage, která bude vyrobena pouze v počtu 1200 kusů a nese název Axis Edition.
Tato limitovaná edice přináší v základu střešní lišty, chromované lišty kolem oken a mřížky chladiče, LED denní svítilny, zadní LED světla, anténu ve stylu "žraločí ploutve", automatické rozsvěcování světlometů a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s LED indikátory indikující další vůz jedoucí ve slepém úhlu.
Speciální prvky najdeme i v kabině, kde jsou v základu sedadla čalouněná černou kůží s kontrastním šedým prošíváním, světle šedé výplně dveří, zatmavená boční okna a speciální dekory v imitaci hliníku. Speciální edice Sportage Axis Edition bude nabízena s 1,6 litrovým motorem GDI o výkonu 133 koní a s 165 Nm točivého momentu, dále pak s 1,7-litrovým dieselem o výkonu 114 koní a 260 Nm.
Oba jsou spojeny s pohonem všech kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Pro úsporu paliva nechybí ani stop-start systémem Stop & Go. Zajímavostí je i cena, která bude činit za každů kus 20.995 liber, což může naznačovat, že se bude prodávat jen ve Velké Británii.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?