Nedávno jsme vám přinesli článek o chystaném Lotusu 3-Eleven s tasery, kterými se Lotus chlubil na sociálních sítích. Konečně ale přišla doba odhalení tohoto vozu a teď už můžeme říci, že to čekání se doopravdy vyplatilo.
Lotus 3-Eleven je totiž historicky nejrychlejší silniční vůz, který kdy britský výrobce sportovních aut stvořil. Vůz v sobě ukrývá motor Toyota, který byl použit i v případě nové Evory. Pro 3-Eleven byl ale vyladěn a nyní produkuje výkon 456 koní, což je o 50 koňských sil více než v případě zmíněné Evory.
Lotusy jsou pověstné svou nízkou hmotností a 3-Eleven rozhodně není výjimka. Váží totiž pouhých 900 kg. Tomu dopomáhá absence střechy a vlastně i palubní desky, která je nahrazena displayem a kapličkou s několika málo přístroji.
Díky tomu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 3 sekundy a maximální rychlost se vyšplhala až na 290 km/h. Poslední údaj platí ale pouze pro umírněnější verzi Road. Okruhová verze Race totiž obsahuje aero kit a kvůli vysokému přítlaku se snížila maximální rychlost na 280 km/h.
Můžete si všimnout, že v základní výbavě se jedná o jednosedadlový vůz. Druhá sedačka se nachází na seznamu příplatkové výbavy. Základní cena verze Road bude lehce přesahovat 3 miliony korun. Ostřejší verze by pak neměla překročit 4,5 milionu korun.
Nebude se ale jednat o žádný masový produkt. Produkce je totiž limitovaná na 311 vozů, což odkazuje na název vozu (3-Eleven).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.