Německý tuner MTM představuje novou kreaci na bázi malého vozu Audi A1.
Ten nese přízvisko Nardo Edition a bere si inspiraci ze závodní rally skupiny B, která jezdila v 80. letech minulého století. Základem je Audi S1 a MTM si u edice Nardo Edition připravilo zmodernizovanou verzi čtyřválcového motoru 2,0 l TFSI.
Ten dodává výkon 427 koní, ale tuner říká, že finální specifikace nabídne něco kolem 450 koní. To je téměř dvakrát víc než kolik nabídne obyčejná 231 koňová Audi S1. Zároveň s tím naroste i hodnota točivého momentu, který u S1 činí 370 Nm.
Zakladatel společnosti MTM Roland Mayer říká, že uvažuje o výrobní verzi, kterou by si cenil na částku 120,000 eur. Potřeba je však najít alespoň deset zákazníků, kteří by si chtěli pořídit malou audinu silně ovlivněnou závody v rally v kategorii Group B.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?