Německý tuner MTM představuje novou kreaci na bázi malého vozu Audi A1.
Ten nese přízvisko Nardo Edition a bere si inspiraci ze závodní rally skupiny B, která jezdila v 80. letech minulého století. Základem je Audi S1 a MTM si u edice Nardo Edition připravilo zmodernizovanou verzi čtyřválcového motoru 2,0 l TFSI.
Ten dodává výkon 427 koní, ale tuner říká, že finální specifikace nabídne něco kolem 450 koní. To je téměř dvakrát víc než kolik nabídne obyčejná 231 koňová Audi S1. Zároveň s tím naroste i hodnota točivého momentu, který u S1 činí 370 Nm.
Zakladatel společnosti MTM Roland Mayer říká, že uvažuje o výrobní verzi, kterou by si cenil na částku 120,000 eur. Potřeba je však najít alespoň deset zákazníků, kteří by si chtěli pořídit malou audinu silně ovlivněnou závody v rally v kategorii Group B.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.