Včera se v celosvětové premiéře představil nový elektřinou poháněný Morgan EV3. Tato premiéra probíhala ve Lhotě u Dolních Břežan, kde sídlí české zastoupení Morganu.
Dnes, v sobotu 20. června, se koná již 4. ročník tradiční Jízdy slunovratu. Jedná se o jízdu historických automobilů a motocyklů pravidelnosti do vrchu na trase Praha 5 Zbraslav – Dolní Břežany. Tato událost probíhá letos pod záštitou britského velvyslanectví a možná i to je důvod, proč si zrovna před touto akcí britská automobilka Morgan připravila rozsáhlou výstavu svých vozů, včetně jednoho překvapení.
Včera se totiž v celosvětové premiéře představil nový elektřinou poháněný Morgan EV3. Tato premiéra probíhala ve Lhotě u Dolních Břežan, kde sídlí české zastoupení Morganu.
Vůz se stále drží stávajícího designu známého Marganu 3 Wheeleru. Výraznou změnou je ale fakt, že na přídi vozu již nenajdeme charakteristický vzduchem chlazený dvouválec, ale pouze malou elektrickou baterii. Elektrický motor by měl být schopen dosáhnout výkonu až 101 koní. Hmotnost by pak neměla překročit 450 kg. To znamená, že je verze „zero emision vehicle“ výkonnější a dokonce i lehčí než benzínová verze této tříkolky.
Vůz je zatím stále ve vývoji a jeho podoba se tak může ještě změnit. Do výroby by se totiž podle odhadů výrobce měl dostat až na konci roku 2016. K vidění bude vůz ještě dnes na zmíněné Jízdě slunovratu. Po té se vůz přesune a bude vystavován na Festivalu Rychlosti v Goodwoodu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.