Včera se v celosvětové premiéře představil nový elektřinou poháněný Morgan EV3. Tato premiéra probíhala ve Lhotě u Dolních Břežan, kde sídlí české zastoupení Morganu.
Dnes, v sobotu 20. června, se koná již 4. ročník tradiční Jízdy slunovratu. Jedná se o jízdu historických automobilů a motocyklů pravidelnosti do vrchu na trase Praha 5 Zbraslav – Dolní Břežany. Tato událost probíhá letos pod záštitou britského velvyslanectví a možná i to je důvod, proč si zrovna před touto akcí britská automobilka Morgan připravila rozsáhlou výstavu svých vozů, včetně jednoho překvapení.
Včera se totiž v celosvětové premiéře představil nový elektřinou poháněný Morgan EV3. Tato premiéra probíhala ve Lhotě u Dolních Břežan, kde sídlí české zastoupení Morganu.
Vůz se stále drží stávajícího designu známého Marganu 3 Wheeleru. Výraznou změnou je ale fakt, že na přídi vozu již nenajdeme charakteristický vzduchem chlazený dvouválec, ale pouze malou elektrickou baterii. Elektrický motor by měl být schopen dosáhnout výkonu až 101 koní. Hmotnost by pak neměla překročit 450 kg. To znamená, že je verze „zero emision vehicle“ výkonnější a dokonce i lehčí než benzínová verze této tříkolky.
Vůz je zatím stále ve vývoji a jeho podoba se tak může ještě změnit. Do výroby by se totiž podle odhadů výrobce měl dostat až na konci roku 2016. K vidění bude vůz ještě dnes na zmíněné Jízdě slunovratu. Po té se vůz přesune a bude vystavován na Festivalu Rychlosti v Goodwoodu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?