Volkswagen Passat nové generace přijíždí konečně i v úsporné verzi BlueMotion, co máme od něj očekávat?
Tak především výrobce slibuje spotřebu jen 3,6 litru na sto kilometrů, emise C02 pak 95 gramů na ujetý kilometr. Pod jeho kapotou očekávejme naftovou jednotku s objemem 1.6 litru TDI o výkonu 88 kW a s točivým momentem 250 Nm.
To by mělo stačit k tomu, aby reprezentativní sedan zrychlil z nuly na 100 km/h za 10,8 sekundy a rozjede se až na maximální rychlost 209 km/h. Ve verzi Variant je zrychlení o dvě desetiny horší, maximálka je pak o 2 km/h nižší. Automobil nabídne nižší světlou výšku o 15 mm, speciální kola s úspornými pneumatikami a pár aerodynamických prvků.
Kdy k nám nový Passat BlueMotion dorazí, zatím není jasné, ale na trh ve Velké Británii přijde již letos v srpnu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?