Nissan Juke-R NISMO je název novinky, která se představí na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Crossover s technologií superaut bude k vidění již 25. června.
Nissan Juke je velice rozporuplné vozítko. Jedna skupina lidí ho opěvuje pro jeho odvážný design, druhá ho za vzhled naopak odsuzuje. Musím se přiznat, že i já jsem vždy patřil k té druhé skupině. Postupem času ale Juku přicházím stále víc na chuť. Navíc informace, kterou vypustil Nissan nedávno do světa, mě jen utvrzuje v tom, že Juke bude mít přeci jen něco do sebe.
Dvacátého pátého června se totiž na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu představí nejnovější a zároveň nejvyspělejší Juke všech dobu. Ponese jméno Nissan Juke R NISMO. Ono magické slovo NISMO asi mluví samo za sebe a je tak jasné, že vůz bude přehlcen nejnovější technikou založené na zkušenostech závodní divize Nissanu.
Věřím že nejsem jediný, kdo se tohoto crossoveru s duší supersportu nemůže dočkat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.